Tízezer gyermeket vállaltak a CSOK-osok


Az EMMI államtitkára már látja a demográfiai fordulatot.

Január végéig 95 milliárd forint értékben segített a családokon az otthonteremtési támogatási rendszeren, vagyis a CSOK-on keresztül a kormány – számolt be a parlament mai ülésén Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériumának államtitkára. Eddig 39 ezer család nyújtott be kérelmet a CSOK-ra. Az érdeklődő családok száma 118 ezer volt a legutóbbi felméréskor – rögzítette Rétvári, aki szerint ez is bizonyítja, hogy a kedvezményre van igény a társadalomban.

A befogadott kérelmek egyharmada irányult új lakás építésére, erre a célra összesen 56 milliárd forintot igényeltek. A CSOK tipikus célközönségére, a három vagy több gyermekes családokra – szám szerint 5 ezerre - ezen belül 48 milliárd forintot fordítottak.

Arról is beszélt az államtitkár, hogy már 10 ezer felett van a CSOK-igénylők által a kedvezményért vállalt gyermekek száma, vagyis valóban fordulat állt be a demográfiai folyamatokban.

A használt lakás vásárlására, meglévő bővítésére 19 ezer igény érkezett eddig. Rétvári szerint az idei büdzsében 211 milliárd forintot terveztek be az otthonteremtési kedvezményekre, és ezzel biztosítani lehet a különböző kedvezmények – ideértve a telekvásárlás áfáját 5 millió forintig, valamint a 10 millió forintos támogatás – fedezetét.

mfor.hu



Tudja?

Vizes-vb költségszámláló*


* a közbeszerzési hirdetmények alapján ennyit már biztosan elköltöttünk a 25 milliárdosra tervezett rendezvényre

.
hirdetés
Promóció

Így kereshet pénzt profikkal
Érdemes a befektetési döntéseket magunknak meghozni, vagy bízzunk inkább szakemberekben?

Élményfaktor a digitális fizetésben
Lakást vegyünk vagy aranyat?

Nulla kamatot adnak a bankok? Akkor most mit kezdjen a pénzével?

-----------------------------------------------------------------------------

Most sokat spórolhat a céges tankoláson, mutatjuk hogyan!
Ha személyre szabott, prémium szolgáltatásokat szeretne valaki, nem a "megszokott" nagy olajvállalat kútjait érdemes választani.

-----------------------------------------------------------------------------

Mire épülnek a digitális fizetési modellek? Mi köze az élménynek a profithoz? Mit adhatunk a felhasználóknak?

Élményfaktor a digitális fizetésben

.
hirdetés
elrejt
 
.