Elárulta az RTL, mennyit költ náluk reklámra az állam


Az RTL Magyarország nyilvánosságra hozta, hogy 2007-óta a teljes televíziós állami reklámköltés hány százaléka landolt a csoportnál.

Az RTL-hez kerülő állami hirdetések aránya

Évenkénti bontás az állami költés százalékában mért aránya szerint (az éves költések összesítve tartalmazzák a kormányzati és EU-s kampányok összegeit, illetve az állami cégek, mint például a Szerencsejáték Zrt., a Budapest Bank, MKB Bank stb. költéseit is az adott évre vonatkozóan)

2007: 40,4%
2008: 40,3%
2009: 43,5%
2010: 41,1%
2011: 55,2%
2012: 58,7%
2013: 32,2%
2014: 8,6%
2015: 9,4%
2016: 4%

Jól látható, hogy 2012-ig jól ment a szekér, aztán utána hirtelen és látványosan bezuhantak az állami költések. A számokkal összefüggésben a Kreatív cikkében felidézi a listaáras reklámköltést mérő Kantar Media adatait, mely szerint az RTL az elmúl években alig, míg a TV2 egyre több állami hirdetést kapott.

Kedden a Media Hungaryn bemutatott tévés reklámtorta szerint az állami hirdetések a tévében 2015-höz képest 2,5-szeresére nőttek tavaly, vagyis ennek fényében egyre nagyobb a valószínűsége, hogy ezek a pénzek főként a TV2 Csoportnál és az MTVA csatornáinál landoltak.

mfor.hu


Olvasta már?



Tudja?

Vizes-vb költségszámláló*


* a közbeszerzési hirdetmények alapján ennyit már biztosan elköltöttünk a 25 milliárdosra tervezett rendezvényre

.
hirdetés
Csomagot rendelt külföldről, de nem hozta ki a posta? Megtudtuk, miért Csomagot rendelt külföldről, de nem hozta ki a posta? Megtudtuk, miért

Egy áprilisi kormányrendelet és a webes áruházak csomagkezelési gyakorlata miatt.

.
hirdetés
elrejt
 
.