3p

A Facebook tőzsdére lépése óta a legnagyobb technológiai részvénykibocsátás lehet a Twitteré, amelynek révén 1 milliárd dollár értékben kíván tőkét bevonni a társaság a november 15-re tervezett akcióval - közölte Kovács Péter, a Buda-Cash nemzetközi üzletágvezetője az MTI-vel.

A világ egyik legnépszerűbb mikroblogjává vált Twitter papírjait a technológiai papírokat tömörítő Nasdaq helyett a New York-i tőzsdén vezetik be - tette hozzá a szakértő. A kibocsátás helyére vonatkozó döntés szerinte korántsem meglepő, hiszen még élénken él a befektetők emlékezetében a Facebook "katasztrofális" tőzsdei debütálása, 2012. május 18-án technikai hibák késleltették a közösségi oldal papírjainak kereskedését, ami után rekordmértékű bírságot (10 millió dollárt) szabott ki a SEC (az amerikai tőzsdefelügyelet) a Nasdaqra. Ezen kívül az augusztusi Flash Freeze-ként emlegetett technikai hiba is megtépázta a tőzsde hírnevét, amikor is az összes részvény és opció kereskedése több órán keresztül, egészen az utolsó fél óra kezdetéig szünetelt.

Kovács Péter kifejtette: a Twitternek jelenleg több mint 215 millió havi aktív felhasználója van, valamint több mint 100 millió napi aktív felhasználóval rendelkezik és szinte minden országban jelen van. A felhasználók többek között  befolyásos egyének és szervezetek a világ minden tájáról, a világ legismertebb vezetői, kormányzati tisztviselők, hírességek, sportolók, újságírók, a média. A felhasználók mintegy 500 millió bejegyzést hoznak létre naponta.

A Buda-Cash nemzetközi üzletágvezetője ismertette: a Twitter az életciklusának még a korai fázisában van, így nem meglepő, hogy a robosztus árbevétel-növekedés mellett, még veszteséges a vállalat. Az elemzők szerint a vállalat sikerének alapja a bevételek gyors növekedése lehet. A globális terjeszkedés és a felhasználók számának további bővülése révén minden bizonnyal a hirdetők egyre nagyobb potenciált látnak benne, mint hirdetési felület. A hirdetési bevételek felfutása lehet tehát a kulcsa a társaság jövőbeli sikerességének, és miután az online hirdetési piac a következő években az előrejelzések szerint rohamosan növekedhet (melyből jelenleg a Twitter, még csupán 0,5 százaléknál kisebb részesedéssel bír), így a lehetőség adott a vállalat számára, hogy ebből profitálhasson.

Véleménye szerint fontos megemlíteni, hogy a társaság a riválisoknál nagyobb reklámbevételt tud a mobil eszközök révén generálni, miután a Twitternél ez az arány 65 százalék, szemben a legfőbb rivális Facebook 41 százalékával. Hozzáfűzte: a tőzsdén a TWTR ticker kód alapján lehet majd kereskedni a vállalat részvényeivel.  Elvileg négy karakterből álló ticker kód korábban nem volt megengedett a New Yorki tőzsdén, ebből is látszik, hogy megkülönböztetett figyelem övezi a Twittert.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!