4p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A vártnál nagyobb mértékben - 4,6 százalékkal - csökkent a Magyar Telekom árbevétele a harmadik negyedévben - derül ki a vállalat csütörtök hajnalban megjelent gyorsjelentéséből. A nettó eredmény viszont 5,8 százalékkal nőtt, így 26,7 milliárd forintot tett ki, ez az eredmény jobb a vártnál.

A harmadik negyedéves számok azt mutatják, hogy egyre erőteljesebben csökken a Magyar Telekom árbevétele, a nettó eredmény viszont a vártnál jobban tudott emelkedni a szeptemberben lezárt negyedévben. Mindez azt támasztja alá, hogy szükséges volt a márkák átszervezése, a T-Home márkanév bevezetése a magyar piacon is, a vállalat így próbálja megállítani a bevételek csökkenését.

A Concorde elemzői arra számítottak, hogy 3,8 százalékkal, 168,6 milliárd forintra fog csökkenni a harmadik negyedévben a Magyar Telekom árbevétele, ezzel szemben 167,1 milliárdra mérséklődött a bevétel, ami 4,6 százalékos visszaesést jelent. A gyorsjelentés kiemeli, hogy a visszaesés elsősorban a vezetékes telefonálásban volt megfigyelhető, mind a kiskereskedelmi, mind pedig a nagykereskedelmi szegmens bevételei csökkentek. A mobil bevételek ugyanakkor csak kismértékben estek vissza 2007 hasonló időszakához képest.

A csökkenő bevételek ellenére a cég nettó eredménye a vártnál kedvezőbb lett: míg előzetesen 0,8 százalékos bővülésre számítottak a Concorde szakemberei, az adatok alapján 5,8 százalékkal nőtt az eredmény. Az elemzők 25,5 milliárd forintos nettó eredményt vártak a cégtől, a valós adat ennél 1,2 milliárddal lett magasabb. "Az EBITDA csökkenését ellensúlyozta az értékcsökkenés és amortizáció valamint a nyereségadók csökkenése" - áll a vállalat gyorsjelentésében.

Az EBITDA 6,4 százalékkal esett vissza az egy évvel korábbi szintről, így 69,5 milliárd forint lett a harmadik negyedévben, ami kicsivel gyengébb, mint amire előzetesen számítani lehetett.

A vezetékes szolgáltatásokon belül kimondottan gyengén teljesített a Montenegrói leányvállalat, a T-Com Crna Gora bevételei 35,4 százalékkal zuhantak, ehhez hozzájárult a forint erősödése az euróhoz képest (a harmadik negyedévben még erős forintról beszélhettünk, nyáron 230 alatt is volt az euró/forint árfolyam).

A mobilszolgáltatások terén szintén a Montenegrói leány teljesített a leggyengébben, a T-Mobile Crna Gora 10,2 százalékos bevételcsökkenést könyvelhetett el.

Az év első kilenc hónapját tekintve a Magyar Telekom bevételei 0,2 százalékkal mérséklődtek, 502,8 milliárd forintot tettek ki, az EBITDA viszont 5,4 százalékkal nőtt. A vállalat nettó eredménye 35,3 százalékkal ugrott meg, ehhez az EBITDA-növekedés mellett az értékcsökkenés és a nettó pénzügyi költségek visszaesése járult hozzá.

„Míg 2008. első félévét a hatékonyságnövelési lehetőségek kiaknázásának szenteltük, a harmadik negyedévet a Magyarországon szeptemberben elindított rebranding kampány és az ahhoz kapcsolódó erőteljes marketing jelenlét jellemezte" - nyilatkozta Christopher Mattheisen, elnök-vezérigazgató az eredményekkel kapcsolatban.

"A megnövekedett promóciós erőfeszítések szükségesek ahhoz, hogy megőrizzük vezetékes előfizetőinket és a vezetékes és a mobil piacon egyaránt tovább növeljük a szélessávú előfizetők számát" - tette hozzá a vállalat vezetője.

"Ugyan a harmadik negyedéves eredményeink már mutatják azon nehézségeket, melyekkel szembesülnünk kell minden piacunkon, továbbra is fenntartjuk azon célkitűzésünket, hogy 2007-hez képest a bevételeket szinten tartsuk. Mindemellett felfelé módosítjuk a működéshez kapcsolódó (a vizsgálattal valamint a létszámleépítéssel kapcsolatos költségek nélküli) EBITDA célkitűzésünket: kismértékű csökkenés helyett a 2007 évivel megegyező szintű működéshez kapcsolódó EBITDA-t várunk 2008-ban" - olvasható Christopher Mattheisen nyilatkozatában.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!