3p

A tipikus magyar befektető a kötvényalapokat kedveli, fiatal értelmiségi vagy 40 és 50 közötti értelmiségi, közép- illetve felsővezető, akinek hosszú távon fontos célja a családi és anyagi jólét megteremtése - mondta Klaus Glaser, a Raiffesien Capital Management (RCM) befektetési vezetője egy keddi sajtótájékoztatón. A felmérést a Raiffesien Capital Management a Gfk Hungária Piackutató Intézettel közösen készítette a közép-kelet-európai államok befektetőinek körében.

A tipikus magyar befektető a kötvényalapokat kedveli, fiatal értelmiségi vagy 40 és 50 közötti értelmiségi, közép- illetve felsővezető, akinek hosszú távon fontos célja a családi és anyagi jólét megteremtése - mondta Klaus Glaser, a Raiffesien Capital Management (RCM) befektetési vezetője egy keddi sajtótájékoztatón. A felmérést a Raiffesien Capital Management a Gfk Hungária Piackutató Intézettel közösen készítette a közép-kelet-európai államok befektetőinek körében.

Klaus Glaser a kutatás bemutatásán elmondta: Közép-Kelet-Európa országaival ellentétben a magyar befektetők 30 százaléka kötvényalapokba helyezi pénzét, a második legnépszerűbb befektetésnek bizonyulnak a részvényalapok, a harmadik helyen a pénzpiaci alapok állnak. Az arányokat tekintve ez úgy néz ki, hogy a magyar befektetők 30 százaléka ruház be kötvényalapokba, 29 százaléka részvényalapokba, 28 százalékuk dönt a pénzpiaci alapok mellett, 12 százalék pedig a tőkegarantált alapokban bízik. Ezzel szemben például Szlovéniában a részvényalapok a legnépszerűbbek, a befektetők 62 százaléka a részvényalapokba fekteti leginkább a megtakarított pénzét - elemezte Klaus Glaser.

A magyarok legjellemzőbb megtakarításai közé tartozik a család biztosítása, a nyugdíj-előtakarékosság, illetve a gyerekek későbbi sorsáról való gondoskodás. A megkérdezett befektetők 55 százalékánál a döntéseik meghatározó tényezője a "tartalékképzés iránti vágy", második helyen áll a nyugdíj-előtakarékosság, és harmadik tényezőként a "szabadon rendelkezésre álló jövedelem lekötését" említették.

A felmérés készítői szerint némileg meglepő, de a magyar befektetők 57 százaléka az internetről tájékozódik a befektetési paletta termékei iránt. Ezzel együtt az internetet használók jó része (az összes megkérdezett 50 százaléka) személyesen is felkeresi a bankokat, biztosítókat, mielőtt választana a befektetési lehetőségek közül.

A magyar befektetési alapok tulajdonosainak 40 százaléka egyösszegű betét formájában ruházza be pénzét, 37 százalékuk rendszeresen átutal vagy befizet valamekkora összeget, és 23 százalékuk az egyösszegű befizetést a rendszeres átutalással, befektetéssel kombinálja.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!