2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Gyengüléssel zártak csütörtökön a vezető távol-keleti részvényindexek miután újabb leminősítéssel már Spanyolország is a bóvli határára került. Emellett a most kezdődő vállalati gyorsjelentési szezonnal kapcsolatban is óvatosak, sokan tartanak negatív meglepetésektől.

8546 ponton fejezte be a csütörtöki napot a tokiói tőzsde Nikkei 225 indexe, ez 0,58 százalékkal volt alacsonyabb az előző napi értéknél. A hongkongi Hang Seng közben a nap második felében néhány pontos lecsorgást mutatott, míg a Shanghai Composite 0,57 százalékos mínuszba csúszott. 0,78 százalékkal esett vissza a dél-koreai Kospi index, míg a tajvani piacon 1,85 százalékos volt a bukta.

Az utóbbi hetekben a befektetők az EKB és a Fed likviditásnövelő lépései miatt előbb optimisták lettek, ez azonban hamar elszállt. Most elsősorban az aggasztja a többséget, hogy Spanyolország tovább halogatja a nemzetközi hitelcsomag hivatalos kérését, ezért nem látni tisztán az országgal kapcsolatban. Most az is rontotta a hangulatot, hogy tegnap a Standard & Poor's hitelminősítő két fokozattal leminősítette a spanyolokat, így már ők is csak egy fokozatra vannak a befektetésre nem ajánlott kategóriától.

Japánban a gépipar volt a nap egyik vesztese azok után, hogy a vártnál gyengébb adatokat tettek közzé: augusztusban 3,3 százalékkal csökkentek a szektor megrendelései. A bejelentés után a Fanuc Corp. 2,65 százalékkal gyengült, míg a Mitsubishi Materials 3,9 százalékkal esett tegnapi értéke alá.

Az autógyáraknak sem volt jó napjuk Tokióban, különösen a Toyota szenvedett azok után, hogy tegnap a cég bejelentette, hogy majdnem 7,5 millió autót hív vissza egy lehetséges meghibásodás miatt. A Toyota-papírok a nap végére 1,36 százalékkal gyengültek. A szektortársak közül a Honda 0,64 százalékot bukott, míg a Nissan 1,2 százalékkal lett olcsóbb.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!