2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Tavaly világszerte 252 millió új tévékészüléket adtak el, de míg korábban évről évre nőtt ez a szám, az amerikai DisplaySearch intézet legújabb felmérése szerint 2011-ben aligha fogják túlhaladni ezt a számot.

A piac gyengesége a fejlett országok érdeklődésének megtorpanásával magyarázható: az Egyesült Államokban például eddig évente 4 százalékkal nőtt az eladott készülékek száma, ám idén csak 2 százalékra lehet számítani, az Európai Unióban pedig éppenséggel 1,5 százalékos csökkenés várható.

Mindez eltörpül a japán tévégyártókra váró visszaeséshez képest: 40 százalékkal zsugorodik a piac, ami azzal magyarázható, hogy megszűnik a digitális készülékekhez nyújtott állami támogatás. A világfogyasztást a Kínában esedékes 6 százalékos növekedés sem billenti ki a stagnálásból, annak ellenére, hogy a várható 46 millió darabos értékesítéssel az ázsiai ország lesz a glóbusz első számú tévépiaca - állapította meg a párizsi Le Figaro.

2005 és 2010 között a tévékészülékek világpiacát a sík képernyős készülékekre való átállás dinamizálta. A szabad szemmel is látható fejlődés igazi előnyöket hozott a fogyasztók számára, és logikus lett volna, hogy az új húzóerőt a 3D, a három dimenziós, térhatású televízió jelenti majd.

2010-ben azonban csalódnia kellett a gyártóknak: világszerte mindössze 3,2 millió 3D-s készülék fogyott. Sokan arra számítottak, hogy a fellendülés 2011-ben indul meg, mivel fokozatosan bővül a térhatású filmek száma, ami jobban fogja motiválni a vásárlókat. A derűlátóbbak abban bíztak, hogy idén 20 millió, 2015-ben akár 100 millió kel el az új lehetőséget nyújtó készülékekből.

E piac fejlődését azonban gátolja, hogy a fogyasztók bizonytalanok a technológia megítélésében. A Samsung és a Sony úgynevezett "aktív" 3D módszerének keretében a nézéshez szükséges szemüvegeket elemekkel látták el és ezzel is "segítik" a szemet a térlátásban.    

Az LG úgynevezett "passzív" vagy "polarizált" technológiája egyszerű polarizált szemüvegeket igényel csupán, viszont jobban igénybe veszi a szemet. Míg az előbbi képminősége jobb, az utóbbi olcsóbb. Ráadásul más gyártók - köztük a Toshiba - már kilátásba helyezték a szemüveg nélkül is három dimenziót biztosító készüléket. Ez a technológia azonban még nem létezik olyan áron, amivel már eladhatóvá válna.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!