3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A szerződésekkel, ügyféltájékoztatással, panaszkezeléssel voltak gondok.

Az MNB 12,5 millió forint bírságot szabott ki a Vienna Life Biztosítóra, egyebek közt nyilvántartási, kiszervezési, vállalatirányítási, valamint a biztosítási szerződések hiányos tartalmi elemei, az ügyfél-tájékoztatásra és panaszkezelésre vonatkozó jogsértések miatt - tájékoztatta a Magyar Nemzeti Bank (MNB) hétfőn az MTI-t.

A jegybank határozatában kötelezte a Vienna Life Biztosítót a feltárt hiányosságok megszüntetésére, a társaságnak 2018. január 31-ig kell beszámolnia az MNB határozataiban előírt intézkedések teljesítéséről. A feltárt jogsértések miatt a jegybank 12 millió forint felügyeleti és 500 ezer forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a biztosítóra - közölte az MNB.

A jegybank rendszeres ellenőrzései során végzett átfogó vizsgálatot a Vienna Life Vienna Insurance Group Biztosító Zrt.-nél (Vienna Life Biztosító), a vizsgálat 2014. május 27-től a vizsgálat lezárásáig terjedő időszakot tekintette át.

Az MNB jogsértésként azonosította, hogy a társaság életbiztosítási szerződéseinek kötelező, illetve lehetséges tartalmi elemei több szerződési feltételnél nem voltak összhangban a vonatkozó jogszabályi előírásokkal. A biztosítási szerződési feltételek nem a jogszabályban meghatározott módon tartalmazták a díjfizetési póthatáridőre, a mentesülésre, a biztosító teljesítési feltételeire, a várakozási időre, a kizárásokra, az ajánlattételre, illetve az első díj és a további díjfizetés elmulasztásának jogkövetkezményeire vonatkozó rendelkezéseket - emelte ki az MNB.

Problémát jelentett, hogy a biztosító az életbiztosítási szerződéskötéskor és annak tartama alatt rendszeresen teljesítendő ügyféltájékoztatási kötelezettsége során sem felelt meg mindenben a jogszabályoknak. A vizsgálat megállapította azt is, hogy egyes életbiztosítások és kiegészítő biztosítások termékterveiben szereplő díjkalkulációk, és a biztosító panasz- és adatkezelési tevékenysége sem felelnek meg teljes körűen a jogszabályi előírásoknak.

Kifogásolták azt is, hogy a biztosító a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzésével és megakadályozásával kapcsolatos feladatait nem látta el teljes körűen, informatikai-nyilvántartási rendszere a tényleges tulajdonosokra vonatkozóan nem biztosította a szankciós szűrések végrehajtását. Az MNB hozzátette, hogy a feltárt hiányosságok nem érintik a biztosító megbízható működését.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!