5p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A főváros a továbbiakban nem tud felelősséget vállalni a 3-as metróvonal felújításának esetleges csúszása miatt - mondta Tarlós István főpolgármester pénteken budapesti sajtótájékoztatóján.

Minden további csúszást olyannak kell minősítenem, hogy a "főváros nem tudja és nem is hajlandó vállalni a felelősséget érte" - jelentette ki Tarlós István, aki a Miniszterelnökséget vezető miniszter csütörtöki, a 3-as metró felújítása kapcsán tett nyilatkozatára reagált. Úgy fogalmazott: amit Lázár János akkor elmondott, "abból gyakorlatilag semmi nem igaz", minden okirat ez bizonyítja. Hozzátette: Orbán Viktor miniszterelnökhöz fordul, mert a kialakult helyzet és a kommunikáció tarthatatlan.

Lázár János csütörtöki sajtótájékoztatón a budapesti busztendert illetően kérdésre elmondta: a főváros által kiírt közbeszerzés jó néhány indulót kizárt, piacszűkítő és versenykorlátozó közbeszerzés volt, ezért a Közbeszerzési Döntőbizottság leállította a tendert, és most új közbeszerzést kell kiírni vagy javítani kell ezeket a hibákat. Reálisan jövő nyár előtt meg sem kezdődhet a metrófelújítás - jelezte.

Tarlós István minderre reagálva azt mondta, hogy mint a Tanú című filmben, Lázár János az ítéletet olvasta fel a vádirat helyett.  A főpolgármester közölte, a 3-as metró infrastruktúrájának felújításához kapcsolódó kivitelezési tenderek mindegyikét kiírták már. Ezeket a főváros honlapján közzé is teszik.

Lázár János abban is téved, hogy minden anyagi fedezetet biztosított a kormány. Kormányhatározat valóban van arról, hogy biztosítani fogják a fedezetet, ezért elindíthatóak a közbeszerzések, de "ez a pénz még egyelőre nincs a kasszában" - mondta.

A metróvonal felújítása miatt szükség szerelvénypótlás kapcsán Tarlós István úgy fogalmazott, hogy

"ami ebben a buszos ügyben történik május óta az az én szellemi képességeimet messze meghaladja".

Ezekkel utazhatunk majd egyszer a 3-as metró vonalán

Tarlós István elmondta, hogy buszszolgáltatásra vonatkozó közbeszerzés felfüggesztését Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter kezdeményezte a Volán érdekében. A Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) nem érvénytelenítette, hanem csak azért függesztette fel az eljárást, hogy megvizsgálja a tendert - közölte megjegyezve azt, hogy a KDB az előzetes véleménykérésnél ezt az eljárást már jóváhagyta, semmilyen kifogást nem emelet, tehát most a saját jóváhagyását kellene megsemmisítenie. Nem is beszélve arról, hogy lekéstek minden határidőt, és ez már önmagában megkérdőjelezi az eljárást - tette hozzá.

Emlékeztetett, hogy a főváros a felújítás miatti szerelvénypótlásra csuklós buszokat akart vásárolni, és nem szolgáltatást akart rendelni. Hozzátette azt is, hogy szívesen vásárolnának magyar buszokat, de csak létezőket tudnak megvenni. Tarlós István azt mondta: nem igaz Lázár János azon kijelentése sem, hogy a főváros által kiírt közbeszerzés piacszűkítő és törvénytelen.

Júniusban megvolt az előzetes meghirdetés, erre a Volán be is jelentkezett, júliusban megtörtént a részvételre való meghívás, erre a Volán szintén jelentkezett. A cég rég elindíthatta volna a feltételes közbeszerzését, de júniustól szeptember 22-ig nem csinált semmit - mondta Tarlós István hozzátéve, hogy a cégnél szeptember 22-én indították el a közbeszerzését, majd 23-án "betámadták" a KDB-nél az eljárást. Közölte, értelmezhetetlen, hogy a "betámadás" után a Volán szeptember 26-án beadta a pályázatát.

Kérdésre válaszolva elmondta, a KDB még nem döntött az ügyben, és, ha bizottság "az életszerűségnek" megfelelően dönt, akkor még nem biztos, hogy lesz csúszás. Az ügyben Budapesti Közlekedési Központ a KDB-hez észrevételt juttatott el, ebben felvetéseket is megfogalmaztak, mint például azt, hogy érdemes lenne a kezdeményező illetékességét vizsgálni.  

Az új Dagály jól áll

A római-parti mobilgát ügyében Tarlós István arról beszélt, hogy jogszabályi változások miatt olyan tervezési anomáliák, "objektív akadályok" képződtek, amiket nem egyszerű áthidalni. A tervezői állásfoglalásban leírt feladatok túlmutatnak a tervezési területen, azaz az árvízvédelmi mű tervezése jelenleg olyan feladatok teljesítésétől függ, amelyek a szerződésben foglalt feladatokon túlmutatnak - mondta.

A főpolgármester közölte, a körülmények miatt a felek a szerződés közös megegyezéssel történő megszüntetését javasolják a jövőre nézve a neki küldött jelentésben. Továbbá azt is javasolják, hogy a Fővárosi Csatornázási Művek Zrt.-t bízzák meg a tervezési folyamat gondozásával, és a társaságon keresztül javasolják bevonásra szakértőként a műszaki egyetemet, a fővárosi katasztrófavédelmet és a szükséges közreműködő szaktervezőt. A jelentés szerint a tervek ebben a konstrukcióban három hónap alatt befejezhetők - mondta.

Tarlós István közölte azt is, jóváhagyta az a javaslatot is, amely szerint még egy szaktanulmányt készítetnek a Nánási úti - Királyok útjai nyomvonalon történő védekezés lehetőségeinek, esetleges előnyeinek és akadályainak az alátámasztására.

A hulladékgazdálkodás kapcsán Tarlós István elmondta, megszületett a kormánnyal a megállapodás arról, hogy az előzetes számítások szerint közel 10 milliárdos veszteséget 1,9 milliárdra csökkentik, és ennek kompenzálásra plusz 2,5 milliárd forintos fejlesztési támogatás kap a főváros, amelyben - az országban egyedülálló módon - a számlázás nem negyedévente, hanem havonta történhet. Közölte azt is, hogy a Fővárosi Közgyűlés szerdán elfogadott egy ellenzéki javaslatot, amely a hulladékdíjjal kapcsolatos további egyeztetésre kérte fel. Tarlós István a sajtótájékoztatóján elmondta azt is, hogy nemmel voksol a vasárnapi népszavazáson.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!