3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Mintegy 711 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki tavaly a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) csaknem 43 ezer eljárás során, a legtöbb probléma továbbra is az árubemutatókkal és a gyermekruhákkal van – hangzott el az NFH tavalyi éves eredményeket bemutató sajtótájékoztatóján szerdán Budapesten.

Szente István, az NFH megbízott főigazgatója a fogyasztóvédelmi világnap alkalmából rendezett eseményen elmondta: tavaly az egy évvel korábbinál mintegy 40 ezerrel több, 104 ezer panasz, bejelentés és tájékoztatáskérés érkezett a hatósághoz. Egyre tudatosabbak a fogyasztók és a vállalkozások is – jegyezte meg.

Kiemelte: az NFH a veszélyes termékek felkutatásában évek óta élen jár az európai társszervezetek rangsorában, Magyarország 2014-ben összesen 291 riasztást küldött a rendszerbe, amiből 264 volt súlyosan veszélyes. Ezen riasztások több mint felét a ruházati termékek, 16-16 százalékát villamossági termékek valamint játékok, gyermekeknek szánt termékek tették ki – ismertette Szente István.    

Az árubemutatók területén szigorodtak a törvényi előírások, de így is sok a visszaélés, ezért további szigorítások várhatók – jelezte Kiss Anita, a hatóság szóvivője. Hozzátette: újdonság, hogy tavaly 19 kuponos oldalt is ellenőriztek, amelyekből 18 oldal „megbukott a vizsgálaton”, főleg a vásárlástól való elállási joggal kapcsolatos hiányos tájékoztatás miatt.     

Sok a visszaélés a szavatossági és jótállási jogok területén is, itt 10 vizsgált üzletből minden harmadik esetben találtak hiányosságokat az ellenőrök. A szóvivő megemlítette az „akciós terméket nem cserélünk” jellegű tájékoztatást, és hangsúlyozta, hogy valójában csak akkor nem lehet kicserélni az akciós árut, ha azért volt leértékelve, ami miatt visszavitték.     

Kriesch Attila, az Európai Fogyasztói Központ (EFK) igazgatója elmondta: az EFK egy uniós fogyasztóvédelmi hálózat részeként a magyar fogyasztók külföldi vállalkozásokat érintő problémáinak megoldásában tud érdemi jogi segítséget nyújtani az unió 28 tagállamában, valamint Izlandon és Norvégiában.     

Az igazgató a tavalyi eredményekről szólva ismertette: 661 panasz érkezett a központhoz, a rendezés során több mint 16 millió forintot kaptak vissza a magyar, valamint a külföldi fogyasztók a segítségükkel. Általában elmondható, hogy ha jogilag is megalapozott a fogyasztó panasza, 60-70 százalékban meg tudják oldani az ügyeket - mondta.     

A leggyakoribb panaszok az online szolgáltatásokkal – vásárlás, játékok -, légiközlekedéssel, autóbérléssel, valamint garanciális, szavatossági problémákkal és a szállodák minőségével kapcsolatos – jegyezte meg.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!