2p

Mi legyen a pénzünkkel? Tegyük állampapírba? Részvénybe? Ingatlanba? Kriptóba?
A befektetésektől a vagyonkezelésig - újra itt a Klasszis Klub Live!

Jöjjön el személyesen, találkozzon neves szakértőkkel vagy csatlakozzon online!

2024. március 27. 17:00

Részletek és jelentkezés itt!

Rohamtempóban fejlődik a magyar vasúti közlekedés, kérdés, hogy pontos melyik irányba is.

Már többször beszámoltunk Magyarország keleti régiójának közlekedési helyzetéről, mely a közeljövőben várhatóan semmilyen érdemi fejlődésen nem fog átesni. Legalábbis ez szűrhető le abból, hogy az eredeti elképzelésekkel ellentétben végül kikerült a Mátészalka-Debrecen vasútvonal az uniós fejlesztési listából. Pedig a vonalon évente 825 ezer ember közlekedik átlagosan. 

A szakasz felújításának szükségére újabb tény világít rá, melyre a Mátészalkaleaks talált rá. A kezük ügyébe került egy régi, 1997-es menetrend, ami szerint abban az évben a Mátészalka-Debrecen 78 kilométeres távolságot a vonat mindössze 75 perc alatt tette meg.

szerk: a régióban egy másik viszonylatban még ennél is nagyobb leszakadás mutatkozik, hiszen 74 évvel ezelőtt rövidebb idő alatt lehetett vonattal eljutni Mátészalkáról Nyíregyházára, mint ma. A 99 percből 108 perces utazás lett a mindössze 55,2 kilométeres távolságon. 

November elsejétől a Kraszna Intercity ezt

a Mátészalka-Debrecen közötti 78 kilométeres távot 95 perc alatt fogja megtenni, vagyis egy perc alatt egyetlen kilométert sem lesz képes haladni az amúgy 90 km/h átlagsebességgel közlekedni képes vonat.

Az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy november elsejétől Hajdúsámsonban is meg fog állni a vonat, ami pár perces menetidő-növekedést eredményez.

Ugyanakkor ezen a szakaszon lassan már semmi különbség nem lesz a személyvonat és az Intercity vonatok között. November elsejétől ugyanis a jellemzően minden bokorban és tanyán megálló személyvonat menetideje mindössze 13 perccel lesz hosszabb.

Kapcsolódó anyag:
Magyar valóság: balkáni állapotok a vasúton

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!