5p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Alacsony kamat, újratöltődő hitelkeret, gyors ügyintézés, egyszerű előminősítés és kevés adminisztráció - ezeket a szempontokat tartja fontosnak egy ügyfél a fogyasztási hitelek igénylésekor. A francia hátterű Cofidis, a hazai hitelezési piacon 2005 óta jelenlévő és terjeszkedő hitelintézet, a távértékesítési piac specialistája több mint 1000 fős, nem reprezentatív online felmérést készített a hazai lakosság hitelfelvételi szokásairól.

"A Cofidis felméréséből kiderül, hogy a hazai ügyfelek továbbra is igénylik a fogyasztási hiteleket. A potenciális piac nagy, a felmérésben résztvevők háromnegyede szeretne felvenni a közeljövőben előrehozott fogyasztásának finanszírozására kölcsönt – a válaszadók túlnyomó többsége bankoktól vagy hitelintézetektől. A többség vagy kisebb összegeket igényelne 200 ezer forintig bezárólag, vagy nagyobb, fél millió forintot is meghaladó kölcsönre lenne szüksége. Hiteligényléseiket az ügyfelek lehetőleg egyszerűen, személyes közreműködés nélkül, telefonon és interneten szeretnék lebonyolítani, a lehető legkevesebb adatszolgáltatással és papírmunkával. A törlesztéseket követően szívesen vennék, ha egyszer már odaítélt keretük újratöltődne és szükség esetén ismét lehívható lenne. Mindezeket figyelembe véve a francia hátterű Cofidis, a távértékesítési piac specialistája pénzügyi kínálatát az ügyfél igényeihez igazítva, versenyképes termékekkel képes terjeszkedni a piacon” – hangsúlyozta Holló Bence, a hitelintézet vezetője a felmérés tanulságait összegezve.

E-hitelek előnyben

A válaszadók többsége interneten és telefonon szeretné intézni fogyasztási hiteligényét, a legkevésbé személyesen otthon vagy a hitelintézet irodájában, esetleg a megvásárolni kívánt pénzügyi ajánlat értékesítési helyén. A megkérdezettek a virtuális értékesítési módnak az egytől ötig terjedő skálán (1-es a leginkább preferált módozat) 2,31 átalégértéket adtak. A telefonos hiteligénylést 1006-an 2,95 helyre tették, vagyis, majdnem olyan előkelő helyre, mint az internetes ügyintézést.

Bizalom a bankok és a hitelintézetek felé

Ugyanakkor az ügyfelek döntő többsége, körülbelül 80 százaléka a bankoktól és a hitelintézetektől igényelne a legszívesebben hitelt. Ezen belül a bankokat részesíti előnyben a megkérdezettek csaknem fele, a hitelintézetekhez pedig mintegy harmaduk ragaszkodik. Viszonylag kevesen akarnak kölcsönöket felvenni hitelközvetítőktől (2 százalék) és magánszemélyektől (2,5 százalék). Meglepően nagy viszont azok aránya (valamivel több mint 16 százalék), a válaszadók több mint tizede, akiknek lényegében mindegy, hogy kitől érkezik a pénzügyi segítség.

Élénkülő igény a rulírozó hitelek iránt

Bár a felmérésben résztvevők kb. négyötöde (83 százalék) szívesen választana olyan szabadon felhasználható személyi kölcsönt, ahol a visszafizetett tőkeösszeg ismételten lehívható, csak kevesen ismerik (30 százalék) a rulírozó hitelt és annak előnyeit. Ezt tükrözi az is, hogy a válaszolók több mint fele bevallottan szinte semmit sem tud róla, (több mint 10 százalékuk pedig kikerülte a kérdésre adott választ).  A válaszadók 46 százaléka az újratöltődő hitelkeretet emelte ki leginkább a rulírozó hitel előnyei közül. 4 százalék a hitel rövid lejáratú futamidejét, 5 százalék a hosszú lejáratot, körülbelül 1 százalék a változó kamatot, több mint 2 százalék pedig a nulla százalékos teljes hiteldíj mutatót is megemlítette a rulírozó hitelek jellemzői között.

Hitelkártya és rulírozó hitel

Viszonylag sokan tudják a hitelkártyákhoz képest beazonosítani a rulírozó hitelt. A válaszadók körülbelül egyharmada a hasonlóságot abban látja, hogy szükség esetén a rendelkezésére áll a pénzfelvételi lehetőség, ennél valamivel többen, a válaszadók  48 százaléka szerint a pontos törlesztés után a visszafizetett tőke erejéig újra felvehető a hitelkeret. Ha a kölcsönigénylők választhatnának, akkor a válaszadók több mint felének ez irányú válasza alapján automatikusan feltöltődő keretet igényelnének, és csak kb. egyötödük elégszik meg azzal, ha a kölcsön a lejárat után nem újul meg.

Továbbra is élénk a hitelfelvételi kedv

A fogyasztási hitelpiac potenciális nagyságát jelzi, hogy a válaszadók 72 százaléka szeretne a jövőben fogyasztási hitelt felvenni. A válaszadók több mint fele már igényelt is ilyen hitelt (57 százalék), egyhatoduk még nem, de tervezi. A megkérdezettek 14 százaléka eddig sem igényelt kölcsönt és ezután sem látja szükségét még kisebb összegek felvételének sem.

A párszázezres és a fél milliót meghaladó kölcsönökre van igény

Az igényeket jól jelzi, hogy a legtöbben, (a válaszadók 26 százaléka) 500 ezer forintot meghaladó összegeket igényelnek, és jelentős azok száma, akik kisebb összegekre tartanak igényt. Újabb körülbelül 26 százalék legfeljebb 100 ezer forintot, 23 százalék pedig 200 ezer forintot kér kölcsön. Viszonylag csekély a 300-500 ezer forintos kölcsönt igénylők száma.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!