2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kormány döntött a fővárosi kötöttpályás közlekedési projektek finanszírozásáról.

A Népligetnél is megáll majd a vonat a kormány döntése értelmében, így vasúton is utazhatnak a zöld-fehér klub egyesületeinek otthont adó új sportközpont eseményeire az érdeklődők. (A Fradivárost a volt Építők-sporttelep helyén építik fel.) Ez abból a kormányhatározatból derül ki, amelyik tegnap jelent meg a Magyar Közlönyben.

A döntés tulajdonképpen formalitás, hiszen a szükséges források már rendelkezésre állnak az idei, valamint a jövő évi költségvetésben. Már az is eldőlt, hogy melyik konzorcium bevonásával kerülhet sor a Ráckevei és a Csepeli HÉV fővárosi kötöttpályás, illetve villamos hálózatba integrálására. Most azt a feladatot szabta meg a kormány a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.nek, hogy készítse el a munka elvégzéséhez szükséges engedélyezési terveket.

A NIF mellett a fővárosi önkormányzatnak, valamint a Magyar Államvasutaknak lesz még dolga ezzel. Az önkormányzatnak a Földalatti rekonstrukciójának és járműbeszerzésének engedélyezési terveit kell prezentálnia, a MÁV-nak pedig a Budapest-Ferencváros - Kelebia vasútvonal fővárosi nyomvonal-korrekciójához szükséges terveket kell elkészítenie.

A NIF-re az alábbi munkák maradnak:

  • Budapest-Kelenföld és Ferencváros vasútállomások között háromvágányú kapcsolat, Danubius és Népliget-Fradiváros elővárosi megállók kialakítása és a Déli összekötő vasúti Duna-híd átépítése projekt engedélyezési terveinek elkészítése.
  • Ráckevei HÉV vonal fejlesztése és az egységes fővárosi kötöttpályás közösségi közlekedési hálózatba való integrálásához projekt engedélyezési terveinek elkészítése.
  • A Csepeli HÉV fővárosi villamos hálózatba integrálása projekt engedélyezési terveinek elkészítése.
  • Gödöllői és csömöri HÉV vonalak felújítás engedélyezési terveinek elkészítése.

A határozat szerint a kulcsfontosságú közlekedési projektekre 2017-ben 1,753 milliárd forintot különítettek el, 2018-ban 4,477 milliárdot. A bruttó összeg tartalmazza a tranzakciós illetéket és a kincstári díjat is.

mfor.hu 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!