2p

A kínai társadalom mindössze két százalékát teszik ki a tehetősek, ugyanakkor ők vásárolják fel a világ luxustermékeinek csaknem egyharmadát - írja a Money Weekly (Licai Csoukan) sanghaji pénzügyi és gazdasági magazin, az óriási jövedelmi különbségekre emlékeztetve.

A lap számításai szerint az 1,359 milliárdosra becsült kínai lakosságból mintegy 27 millió fő tartozik a legtehetősebb felső-középosztály tagjai és a vagyonosok, valamint a szupergazdagok közé. Ez a szűknek nevezhető réteg az, amely megengedheti ma magának, hogy luxustermékeket vásároljon az országon belül és az országhatárokon kívül. Ugyan mindössze a lakosság két százalékát teszik ki, ők a nagy nemzetközi luxusvállalatok kiemelt célpontjai, a statisztikák szerint ugyanis a világon értékesített luxustermékek egyharmadát ők vásárolják fel.

A statisztikák jól mutatják a leggazdagabbak és a legszegényebbek közti társadalmi különbségeket is. A Gazdasági Reform Kínai Társasága (CSER) nevet viselő kutatóintézet szeptember végi tanulmánya szerint a kínai lakosság leggazdagabb 10 százaléka mintegy 21-szeresét keresi a legszegényebb 10 százalék jövedelmének.

A tehetős lakosság aránya a következő években a gazdaság növekedésével párhuzamosan emelkedik majd. A Bain & Co. nemzetközi tanácsadó cég 2012 decemberében jelentette, hogy a kelet-ázsiai ország megelőzte az Egyesült Államokat a luxusvásárlások arányát illetően. Akkor Kína 25, az Egyesült Államok 20 százalékát adta a luxustermékek globális piacának. Ez az arány előbbit illetően 30 százalék körébe emelkedett 2013 első féléve során - írta az AT Kearney tanácsadó cég.

A szakértők szerint a piac idei bővülését a korábbi évek átlagos 30 százalékos növekedése után némi lassulás jellemzi majd, ami a kínai gazdaság általános lassulásának és a kínai kormány által év elején meghirdetett takarékossági kampányának következménye. A luxusfogyasztás növekedése ezek ellenére is kétszámjegyű lesz: a Deutsche Bank AG szerint 20 százalék, a Bain & Co. és a kínai kereskedelmi minisztérium alá tartozó nemzetközi kereskedelmi akadémia (CAIT) 10 százalék körülire tette tavaszi jelentésében.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!