Adóbevallások: ezrek küldenek sms-t a NAV-nak


Naponta ezrével küldenek az adózók SMS-t a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnak, amelyben azt kérik, hogy a hatóság postázza ki címükre adóbevallásuk elkészült tervezetét - írta szerdai számában a Magyar Idők.

Mint írták, idén már a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) készítheti el a legtöbb polgár bevallását. Kis Péter András, a NAV szóvivője a Magyar Időknek azt mondta, a hivatal március 15-ig nagyjából 3,8 millió magánszemély számára készíthet adóbevallási tervezetet. Azért hívják így, mert abban azok az adatok szerepelnek, amelyekről a NAV a munkáltatóktól vagy más helyről információt kapott, de lehet az adózónak olyan bevétele, amiről a NAV nem tudott.
 
Ha a korrekció szükségesnek mutatkozik, azt május 22-ig kell megtenni. Amennyiben a tervezet megfelelő, a magánszemélynek nincs más dolga az adminisztrációval.
 
A tervezet megismerésének legegyszerűbb módja, ha a polgár az ügyfélkapu segítségével, néhány kattintás után megnyitja az iratot, s ha úgy látja, akár azonnal módosítja is a dokumentum tartalmát.
 
Emiatt sokan keresték fel a NAV ügyfélszolgálatait azért, hogy ügyfélkapus hozzáférést szerezzenek. Ennek hiányában az érintettek kérhetik például, hogy a hivatal postán küldje meg számukra a dokumentumot, de a hagyományos levél és az űrlap kitöltése mellett SMS-t is lehet írni az adóhatóságnak.
 
A postázás iránti igényt március 15-ig jelezhetik az érintettek.
 
MTI 


Tudja?

Vizes-vb költségszámláló*


* a közbeszerzési hirdetmények alapján ennyit már biztosan elköltöttünk a 25 milliárdosra tervezett rendezvényre

.
hirdetés
Promóció

Így kereshet pénzt profikkal
Érdemes a befektetési döntéseket magunknak meghozni, vagy bízzunk inkább szakemberekben?

Élményfaktor a digitális fizetésben
Lakást vegyünk vagy aranyat?

Nulla kamatot adnak a bankok? Akkor most mit kezdjen a pénzével?

-----------------------------------------------------------------------------

Most sokat spórolhat a céges tankoláson, mutatjuk hogyan!
Ha személyre szabott, prémium szolgáltatásokat szeretne valaki, nem a "megszokott" nagy olajvállalat kútjait érdemes választani.

-----------------------------------------------------------------------------

Mire épülnek a digitális fizetési modellek? Mi köze az élménynek a profithoz? Mit adhatunk a felhasználóknak?

Élményfaktor a digitális fizetésben

.
hirdetés
elrejt
 
.