2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A tervezett ütemben folyik összesen mintegy 600 milliárd forint értékű vasúti és közúti nagyberuházás kivitelezése az országban, a munkálatokat könnyíti az enyhe tél - közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) kommunikációs vezetője pénteken az MTI-vel.

Loppert Dániel tájékoztatása szerint a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) megbízásából a NIF Zrt. beruházásában megvalósuló projektek közül az idén összességében több mint 70 kilométer gyorsforgalmi utat adnak át, például az M43-as autópálya Makó-országhatár, az M85-ös sztráda Győr-Csorna elkerülő, valamint a 8-as főút épülő szakaszait.

Hozzátette: ezen kívül több főút, köztük a 21-es, a 32-es, az 55-ös és a 47-es számú - korszerűsítése és bővítése is befejeződik 2015-ben.

Az útépítéseknél a március 15-ig tartó téli üzemmód miatt csökkentett kapacitású munkavégzés folyik, a műtárgyak, hidak építése folyamatos, a földművek és töltések építése a talajviszonyoktól, időjárástól függően halad.     Loppert Dániel kiemelte, hogy folyamatosan dolgoznak Hatvanban a vasúti, Békéscsabán az Orosházi úti közúti felüljáró építésén,  Szolnok térségében az M4 autópálya Tisza mellett kialakított szerelőterében és a Millér-csatornánál, a Tisza hídnál.

Ezzel párhuzamosan mintegy 130 kilométer hosszan tart a vasúti pálya- és vonalfejlesztés, három vasútállomáson - Vácott, Székesfehérváron és Békéscsabán - korszerűsítenek - ismertette.

A kommunikációs vezető tájékoztatása szerint dél-balatoni vasúti fejlesztés részeként jelenleg is zajlik a Lepsény-Szántód, a kőröshegyi vonal korszerűsítése, végzik Siófokon a Vitorlás utcai új közúti aluljáró szerkezetépítését, megkezdődött a Lepsény és Szántód között 2015. március 2-től érvénybe lépő vágányzár előkészítése.

A Szolnok-Szajol vasútvonal felújításánál bontják a szerelőteret, tart a munkaterület tereprendezése, Szajolnál építik az árvízvédelmi töltést. A Szolnok-Millér vonalon a vágányok bontása és a szakasz korszerűsítése félpályás vágányzár mellett március 9-én kezdődik. A Szajol-Püspökladány vonalon többek között Püspökladányban a Baross úti aluljáró, valamint az állomáson a felsővezetékek építése van folyamatban - közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!