2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Letaszítaná a Renault a dobogó harmadik helyéről az Opelt Európában, sőt a Fordot is hátrébb küldené. Elnézve, hogy milyen növekedési ütemet diktál a francia márka, a terv nem is tűnik megvalósíthatatlannak.

A Renault, amely jelenleg a negyedik legkeresettebb márka Európában, riválisainál jóval nagyobb növekedési ütemet diktált eddig 2014-ben. Így nem tűnik teljesen megalapozatlannak az a kijelentés, amelyet Stefan Mueller tett korábban, vagyis, hogy a Renault ezüstérmes lesz 2017-re az európai piacon - írja az Autonews.

A Jato Dynamics adatai szerint a Renault eladásai az év első 5 hónapjában 11,7 százalékkal nőttek, mialatt az Opel 7,4, a Ford 7,2, a VW pedig 3 százalékos bővülést produkált. A különbség a francia márka és az Opel között 15,2 ezerre redukálódott a tavalyi 27,3 ezerrel szemben.

A Deutsche Bank elemzője szerint a Renault-ot az új kis crossovere, a Capture húzza felfelé, amelynek gyártási kapacitása 100 ezerrel nőtt az elmúlt időszakban. A trendek azt mutatják, hogy a kiskocsi egyáltalán nem kannibalizálja a Clio kombi változatát, az eladásokat pedig még inkább pörgetni fogják a hamarosan bemutatkozó modellek, mint pl. a Megane, amely már igencsak megérett a cserére.

Az Opelt sem kell azért félteni

Mindemellett nem szabad azt gondolni, hogy az Opel tétlenül nézi amint letaszítják a harmadik helyről. Az Európában legnagyobbnak számító német piacon például nő a részesedése és a Vauxhall is meg tudta védeni második helyét a briteknél. Az Opelnek is a kis terepjárója, a Mokka az egyik legnépszerűbb modellje, miközben komoly érdeklődést generál a szintén fiatal miniautó, az Adam. A Jato adatai szerint a Mokka eladásai 56, az Adamé 42 százalékkal nőttek január-májusban. Az ambiciózus célokért persze az Opelnek sem kell a szomszédba mennie, miután vezetője szintén a második helyet célozta meg a kontinens piacán, igaz ő határidőnek 2022-t nevezte meg.

Az Opel slágermodellje, a Mokka. Kattintásra galéria nyílik!

Mit mond minderre a Ford?

A Ford vezetője arra a kérdésre, hogy mit gondol vetélytársai rövid- és középtávú céljairól, csak annyit mondott, hogy ők mindössze fenntartható és jövedelmező üzletet szeretnének, nem a helyezés a legfontosabb.

Szász Péter
mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!