2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Bár a huza-vona Görögország és a hitelezői között nem az elmúlt hetekben kezdődött, aki azt gondolta, hogy a csőd kapujában az emberek elhalasztották autóvásárlásaikat, nagyon téved.

A görög újautó-piac az idei év első 5 hónapjában az uniós átlagot (6,8 százalék) messze meghaladó mértékben 15,7 százalékkal nőtt. Ez 34 142 autót jelent. Egy iparági szakértő szerint a megnövekedett keresletnek az oka, hogy az emberek tárgyi eszközökbe fektették pénzüket és az autó megfelelőnek bizonyult erre a célra – írja az Autonews. (Szerk.: az új autónál rosszabb befektetés nem igazán létezik).

Minden a görög krízisről egy csokorban

A helyzet azonban alapjaiban változott meg azóta, hogy a kormány bezáratta a bankokat és ellenőrzi a belföldi pénzmozgásokat. A BMW-nél például azt mondták, hogy az elmúlt napokban egy rendelés sem érkezett a görög piacról. Ez persze nem azt jelenti, hogy az emberek nem vennének szívesen kocsikat, csak egyszerűen nem tehetik meg.

Nyilván az új 7-es BMW-nek sem Görögország lesz a legnagyobb piaca.

A rendelések visszaesésről számolt be a Seat is, hozzátéve, hogy a cég piaci részesedése nem túl nagy az országban, így a krízis sem fogja komolyan megérinteni.

A görög helyzetet természetesen az autóipari cégek is figyelemmel kísérik, aggódnak ugyanis amiatt, hogy a május után egy újabb gyengébb hónap következik. (A gyenge májusi növekedés egyébként részben a naptárhatásnak volt tulajdonítható).

Az is kérdéses, hogy ha a hitelezők engednek a görögök kérésének, és esetleg enyhítenek követeléseiken a megszorításokat illetően, akkor az milyen hatást vált majd ki olyan országokban, mint Spanyolország és Portugália, ahol korábban nehéz döntéseket hoztak a növekedés érdekében, és amely országok most elképesztő mértékben húzzák az európai autópiacot.

A német VDA autóipari szervezet szerint a grexit hozzájárulhat a közös pénz stabilizálódásához, amely üdvözítő lenne az autópiac szempontjából is.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!