5p

Mi legyen a pénzünkkel? Tegyük állampapírba? Részvénybe? Ingatlanba? Kriptóba?
A befektetésektől a vagyonkezelésig - újra itt a Klasszis Klub Live!

Jöjjön el személyesen, találkozzon neves szakértőkkel vagy csatlakozzon online!

2024. március 27. 17:00

Részletek és jelentkezés itt!

Mire épülnek a digitális fizetési modellek? Mi köze az élménynek a profithoz? Mit adhatunk a felhasználóknak?

Az online, a bankkártyás és a mobilon történő fizetés potenciáljairól Virág Nikolett-tel, a VNDesign Technology Kft. ügyvezetőjével beszélgettünk.

Milyen problémát kell még megoldania a digitális fizetésnek?
A fizetéshez kötődő technológiai megoldások fő jövőbeni iránya az, hogy miként tudjuk a fizetési folyamatban csökkenteni a fogyasztók pénzköltési frusztrációját. Ez kiegészül azzal, hogy a pozitív élmény hogyan tud markánsan és értéket képviselve megjelenni a folyamat egyes fázisaiban. A nehézség abban rejlik, hogy a műveletek sora jellemzően jelentősen rövidül, tehát nem is feltétlenül a folyamatban van a megoldás, hanem a hordozóban, az eszközben. Az attitűdbeli vizsgálatok eredményei viszont jelenleg azt mutatják, hogy nem jelent gondot a fogyasztók számára az sem, ha esetleg nem csökken, hanem pár másodperccel növekedik a vásárlási folyamat hosszúsága, amennyiben ezt kompenzálja egy egyedi fogyasztói paraméterekre szabott élmény. Ha van mód rá, egyetlen eszközzel vagy alkalmazással szeretnénk mindent elintézni, vagyis a jövő egyértelműen a helyfüggetlen integrált fizetési modellek és a technológiai megoldások kombinációjából: a pénzügyi és technológiai ágazatok összefonódásából adódik. A cél az élményszerű, személyre szabott, valós idejű, kártyás és mobilon történő vásárlás, a lehető legnagyobb biztonságban. Adódik a kérdés: a szofisztikált szoftveres megoldások miképpen tudnak integrált szolgáltatáscsomagot nyújtani egy apró méretű telefonban? A telekommunikáció miképpen tudja összehangolt működésre bírni ezeket? Hogyan lesz a kinyert adatokból érték? Hogyan tudjuk az adatokat a legbiztonságosabban, legitim módon kezelni?

Mire alapozhatják a szolgáltatók az élményt?
Az élmény a személyességből fakad: valami történik, ami megérint engem, lehetőleg pozitívan, és értéket hordoz. Ideális esetben emberi, szórakoztat, illetve informál, hasznosnak ítélem. Kapcsolódhat az eszközhöz, amivel fizetek, ahhoz a termékhez vagy szolgáltatáshoz, amit épp kifizetek és egy olyan, életszerű helyzethez, amelyben a fizetési mód megkönnyíti az életemet. Amikor a fizetést és az élményt összekötjük, akkor szolgáltatói oldalon abból érdemes kiindulni, mi mindent adhatunk a fogyasztónak, amivel mindkét fél jól jár. Elengedhetetlen kérdések, hogy miként tudom a fizetési folyamataimat egyszerűsíteni és rövidíteni. Ha bármilyen okból nem tudom rövidíteni, milyen előzetes ismeretekkel rendelkezem az adott fogyasztói csoportról, hogy testre szabott legyen az ajánlatom? Miként tudom a geolokációt involválni a tranzakciót megelőző lépéssorba? Ezt követően a válaszokat lefordítjuk a felületek intuitív designjára, a technológiai háttérre és természetesen a kommunikációra. Az a szolgáltató, aki nem invesztál a felhasználók motivációinak feltérképezésébe, idővel profitot veszíthet. Az okostelefonok, és ezáltal a vásárlók, nyomon követhetők, és egyedi ajánlatok is rájuk szabhatók. A megoldások személyre szabása az autentikációban is megjelenik a biometrikától a geo-pozícionálásig, és bizalmat is ébreszthet, ha transzparensen és egyben szórakoztatóan végezzük el.

Kinek szavazunk bizalmat, ha online, bankkártyás vagy mobilon történő fizetésre kerül a sor?
A fogyasztók egyre kevésbé elégednek meg azzal, hogy használnak valamit, vannak, akik látni szeretnék a működési modellt, azt, hogy milyen utat járt be a termék, milyen gyártási technológia áll mögötte. Legtöbben szeretnénk minél jobb döntést hozni az ár-érték arány körében, összehasonlítunk, mérlegelünk, és az a szolgáltató, kereskedő nyer, aki a leginkább transzparenssé tudja tenni a folyamatait, amelyek a termék megszületéséig vezettek. Nem feltétlenül a B2B vagy a B2C megközelítés a helytálló, hiszen a bizalom kizárólag human2human, azaz H2H nexusból születhet meg, azaz emberi, életszerű helyzetekre szabjuk az élményt és az azzal kéz a kézben járó biztonságot. Fizetésnél a kezemben marad a kártyám, a telefonom, "én hozom a döntést, én kontrollálok".

Sokan azért nem választják a mobillal történő, érintést nélkülöző fizetést, mert "mi van, ha ellopják az okostelefonomat".
Sokkal gyorsabban vesszük észre, ha a mobilunk eltűnik, mintha a bankkártyánkkal történne ugyanez, már csak a fizikai jellegből adódóan is. Gyorsan le is tudjuk tiltani. Mindenkinek mást jelent a biztonság, az viszont biztos, hogy a fizetési megoldások többsége a mobilba "költözik".

Milyen más fejlődési potenciálok vannak a felhasználók szemszögéből?
Amikor szolgáltatóként a fogyasztónak adni kívánunk, akkor azt gondoljuk át, hogy tudjuk növelni a biztonságot azzal egyidejűleg, hogy csökkentjük a költségeket, és gyorsítjuk a kifizetést. Hogyan tudom az emberek mindennapi életébe vonni a fizetési opcióimat - az idejüket és energiájukat maximálisan tiszteletben tartva? Hogyan tudom a jelszavakat biztonságban tudni? Biztos, hogy állandó jelszóra van szükség? Min múlik a kényelem? Milyen előnyöket és jutalomelemeket tudok alkalmazni a fizetési folyamat utolsó lépcsőjében? Kiváló az ügyfélszolgálatom? További fejlődési irány lehet a műveleti sor rövidítése.

(X)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!