2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Több étrendkiegészítő termék jogsértő reklámja miatt bírságolta meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Schwabe Hungary Kft.-t, valamint a Schwabe Central and Eastern Europe GmbH & CO KG-t - közölte a versenyhivatal kedden az MTI-vel.

A GVH megállapította, hogy a Schwabe Hungary Kft. (Schwabe Hungary) jogsértően reklámozta az egyes Pearls étrend-kiegészítő termékeket a hirdetésekben megjelenő egészségre vonatkozó állításokkal. A jogsértésért a GVH a Schwabe Hungary-t 315 ezer forint, a Schwabe Central and Eastern Europe GmbH & CO KG-t (Schwabe CEE) pedig 4 millió 530 ezer forint bírság megfizetésére kötelezte.

A versenyhivatal szerint a Schwabe Hungary 2012. december 14. és 2014. január 31. között tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott és jogsértően reklámozott, mert a Pearls Winter+, a PearlsIC, a Pearls YB és az acidophilus Pearls étrend-kiegészítő termékekkel összefüggésben olyan egészségre vonatkozó állításokat tett, amelyek nem feleltek meg az ágazati szabályokban meghatározott reklámozási rendelkezéseknek.

A GVH döntésében megállapította, hogy az egyes reklámok azt az üzenetet közvetítették, hogy a Pearls termékek révén minden élethelyzetben megőrizhető a belső egyensúly, az egészség, a termékekben található jótékony hatású baktériumok pedig segítik az élettani folyamatokat, és erősítik a kórokozókkal szembeni védelmet, valamint fenntartható a bélrendszer mikrobiotikus egyensúlya, amelynek zavara akár székletürítési panaszokhoz, intim tünetekhez és fertőzésekre való fogékonysághoz is vezethet.

A versenyhivatal nem fogadta el a vállalkozások által becsatolt, a reklámokban megjelenő, a termékek egészségre gyakorolt hatását alátámasztó bizonyítékokat függetlenül attól, hogy azok alátámasztják-e a vizsgált kereskedelmi kommunikációban közzétett állításokat, mivel az érintett termékek hatóanyagait a cégek nem engedélyeztették az Európai Élelmiszerbiztonsági Hivatallal.

Közleményében a GVH felhívja a figyelmet arra, hogy étrend-kiegészítő termékek, így probiotikus készítmények reklámozásakor a vállalkozásoknak szem előtt kell tartaniuk a fogyasztóvédelmi rendelkezéseken túl az élelmiszerek reklámozására vonatkozó ágazati jogszabályokat is, így egészségre vonatkozó hatásról szóló állítás csak szűk keretek között, a szigorú európai normáknak megfelelően fogalmazható meg, igazolva az ágazati szabályoknak való megfelelést.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!