2p

Az összeg 2022-ig áll a rendelkezésünkre.

Mintegy ezermilliárd forint uniós forrás áll rendelkezésre a kötött pályás közlekedésre 2022-ig, mondta Homolya Róbert, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára szerdán a vasúti szakmai szervezet, a Hungrail Vasútakadémia rendezvényén, Budapesten. Hogy biztosan lehívhassunk minden forrást, a magyar kormány ezen a területen is túlvállalja majd magát.

Homolya kiemelte: vasútfejlesztésben prioritást kap a transzeurópai törzshálózati (TEN-T) beruházások megvalósítása.

Az államtitkár felidézte, hogy a biztosító berendezés, a biztonságos közlekedést segítő vonatbefolyásoló rendszer, a GSM-rendszer, a forgalombiztonság, az internetes jegyértékesítés 19 projektjére mintegy 155 milliárd forintot, az állomási és vasúti 16 projektre 240 milliárd forintot, a TEN-T vasúti törzshálózat 7 projektjére 490 milliárd forintot, a TEN-T hálózat átfogó hálózati és elővárosi 10 projektre 228 milliárd forintot, egyéb vasúti és elővárosi 5 projektre 78,3 milliárd forintot, az intermodális csomópontok és városi közösségi közlekedés 9 projektjére 73,45 milliárd forintot, az egyéb városi jármű beszerzés 3 projektre 11,7 milliárd forintot, a vasúti fejlesztések előkészítését végző 7 projektre 9,23 milliárd forintot szánnak.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!