Hiába a recesszió, az oroszok veszik a luxusautókat


A gazdasági válság ellenére nőtt a luxusautók értékesítése Oroszországban, mert a rubel gyengülése miatt a tehetős oroszok szívesen fektetik pénzüket prémiumkategóriás autókba. Egyre több Porsche, Bentley és Rolls-Royce jelenik meg az orosz utakon, viszont a nem luxuskategóriás autók eladásai 36 százalékkal estek vissza tavaly.

A rubel tavaly csaknem 20 százalékot veszített értékéből a dollárral szemben, így egy új Porsche 911 Turbo S Cabriolet 11,8 millió rubelbe (151 687 dollár, 42,4 millió forint) kerül Oroszországban, míg az Egyesült Államokban már 200 400 dollárba. Tim Urquhart, az IHS Automotive piackutató vállalat elemzője szerint a készpénzt egyre inkább értékes vagyontárgyakba fektetik a milliomosok, ami nagyban segítette a prémium és az ultra-prémium kategóriás eladásokat.

A Bentley 7 százalékkal, a Rolls-Royce 5, a Porsche 12 százalékkal több autót értékesített tavaly mint 2014-ben. Sok orosz számára azonban egy 368 900 rubelnél (1,3 millió forint) kezdődő Lada Granta sedan megvásárlása is elérhetetlen. Decemberben 42 684 rubel (153 ezer forint) volt a havi átlagfizetés Oroszországban.

Nézegessen Ferrarikat! 

Kattintásra galéria nyílik! 

MTI



Tudja?

Vizes-vb költségszámláló*


* a közbeszerzési hirdetmények alapján ennyit már biztosan elköltöttünk a 25 milliárdosra tervezett rendezvényre

.
hirdetés
Promóció

Így kereshet pénzt profikkal
Érdemes a befektetési döntéseket magunknak meghozni, vagy bízzunk inkább szakemberekben?

Élményfaktor a digitális fizetésben
Lakást vegyünk vagy aranyat?

Nulla kamatot adnak a bankok? Akkor most mit kezdjen a pénzével?

-----------------------------------------------------------------------------

Most sokat spórolhat a céges tankoláson, mutatjuk hogyan!
Ha személyre szabott, prémium szolgáltatásokat szeretne valaki, nem a "megszokott" nagy olajvállalat kútjait érdemes választani.

-----------------------------------------------------------------------------

Mire épülnek a digitális fizetési modellek? Mi köze az élménynek a profithoz? Mit adhatunk a felhasználóknak?

Élményfaktor a digitális fizetésben

.
hirdetés
elrejt
 
.