2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az autóállomány alakulása remekül jelzi a hazai gazdaság rezdüléseit.

A KSH személygépjármű-állományi statisztikája is kiválóan alátámasztja azt az állítást, miszerint a magyarok imádják az öreg prémium-kategóriás kocsikat. Ahogy arról korábban már írtunk, az autópark öregedése nem állt meg, és a 2013-as 13 év után tavaly 13,4 lett az átlagéletkor, amelyhez bizony hozzájárult a BMW, Audi, Mercedes trió is.

Az állomány 2002 óta (ekkortól közöl részletes adatokat a KSH) komoly növekedésen ment keresztül, amelyet még a válság évei sem tudtak érdemben megtörni. A szám tavalyelőtt átlépte a 3, tavaly pedig a 3,1 milliós határt.

A márkák szerinti bontás sok érdekességet elárul. Például hiába gondoljuk, hogy a Ladák a '90-es években „kivándoroltak” az országból, 2002-ben a teljes állomány 11,22 százalékát tették még ki. A Trabantok ekkor 7,27, a Wartburgok 4,41, a Polski Fiatok pedig 2,78 százalékát adták a teljes 2,63 milliós állománynak. Hogy ezeknek mekkora része futott valóban az utakon és hányan porosodtak még érvényes rendszámmal egy sufniban, azt persze nem tudjuk.

2014-re ezek a márkák együttesen adnak 4 százalékot a 3,1 milliós állományból. Persze nem nehéz kitalálni, hogy a helyüket elsősorban a Suzuki, az Opel, a Ford, a Toyota, a Renault és a VW vette át, de nem sokkal maradnak le a német prémiumgyártók sem. Az Audi részaránya a 2002-es 1,65 százalékról tavaly 2,32-re emelkedett, a BMW-é 1,04-ről 2,37-re, a Mercedes pedig 1,51-ről 2,31-re növelte részesedését. Ráadásul ezeknek a növekményeknek a zöme az elmúlt években jött össze, ahogy az a lenti grafikonokon is látszik.

Az átlagéletkor tekintetében is együtt mozogtak a prémiumautók: a válság kitöréséig csökkent, utána emelkedni kezdett egyrészt az elmaradó cserék, másrészt az import megélénkülése miatt.

Suzuki a magyar specialitás

A Suzuki a hitelezés felfutásának köszönhette komoly pályafutását. Így utólag már tudjuk, hogy sok olyan ember is belement egy-egy ilyen autó megvételébe, akinek az anyagi lehetőségei ezt nem indokolták volna.

Látszik is a grafikonon, hogy 2010 óta folyamatosan csökken a regisztrált Suzukik részaránya, életkoruk pedig meredeken emelkedik.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!