2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Vége a találgatásoknak, jön a Lamborghini terepjárója.

A Lamborghini hivatalosan is bejelentette, hogy 2018-ban egy terepjárót dob piacra. Ezek szerint a 2012-es pekingi autószalonon leleplezett Urus tanulmány felcsigázta annyira a közvéleményt, hogy a cég megkezdje egy sorozatgyártású kocsi fejlesztését.

Az is kiderült, hogy az olasz kormánynak sikerült az összeszerelést „otthon tartani”, a kocsik ugyanis a Lamborghini főhadiszállásán Sant’Agata Bolognese-ben készülnek majd. A cég azt ígéri, hogy a modell életciklusa alatt euró százmilliárdokat fordít majd az üzem fejlesztésére, kapacitásának növelésére. Az alapterületét például a jelenlegi 80 ezer négyzetméterről 150 ezerre növelik, de lesznek új gyártósorok és K+F-re is költenek majd. A cég ráadásul felvesz 500 új dolgozót is.

Sokáig kérdéses volt, hogy az Audi – amelynek szárnyai alatt működik a Lamborghini – rábólint-e egy olyan autóra, amely vélhetően megeszi majd a Q7-est reggelire. Rupert Stadler Audi vezér a bejelentésen csak annyit mondott, hogy Olaszországot fontos autógyártó nemzetnek tartja. Korábban egyébként arról szóltak a hírek, hogy a kínai szupergazdagok miatt engedélyezik majd a gyártást, mert nekik az ország pocsék minőségű úthálózata miatt nem nagyon lehet méregdrága sportkocsikat eladni.

Ahogy azt a Lamborghini is bevallotta, a terepjáró egy új és elég gyorsan növekvő piacon versenyez majd. Ott, ahol vélhetően egy Audi Q7, vagy egy Porsche Cayenne cikinek számít. A SUV fő piacai lesznek:  USA, Kína, Közel-Kelet, Oroszország, Németország és Nagy-Britannia. Az áráról persze még nem árultak el semmit, de az igen beszédes, hogy évi 3 ezer autó legyártását tervezik, amely finoman szólva nem jelent tömegtermelést.

Q7 az Audi kínálatában (kattintásra galéria nyílik)

Ahogy arról már korábban írtunk, a Lamborghini-nek a Bentley-vel, a Maseratival és a Rolls-Royce-val kell majd megküzdenie a top terepjárók piacán a következő években.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!