3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Tarlós István bizakodó, szerinte felhasználható lesz a 30 milliárdos tartalék.

Nem készpénzben, hanem értékpapírokban és betétekben, de a fővárosnak rendelkezésére áll a 3-as metró felújításához a kormány által biztosított forráson felül szükséges 30 milliárd forint - erősítette meg Tarlós István főpolgármester a Klubrádió Reggeli gyors című műsorában korábbi tájékoztatását csütörtökön.

A főpolgármester (Fidesz-KDNP) hangsúlyozta: ez meglévő forrás, amelyet nem enged másra felhasználni. Mivel ez a 30 milliárd forint és a kormány által biztosított 137,5 milliárd forint is rendelkezésre áll, az egyik szakasz állomásai és az alagút felújításával szeptemberben megkezdődhetnek a munkálatok.

Mint mondta, "biztató híreket kaptak" arról, hogy az unió nem szankcionálja majd a főváros saját gazdálkodásából származó pénzmaradvány felhasználását a felújítás fedezetének kipótlására. Erről szóló írásos dokumentumot a jövő héten kapnak - tette hozzá.

Tarlós István kitért arra is, hogy a metrófelújítás során lesz akadálymentesítés, de arról még folyik a vita, hogy az milyen mértékű és minőségű legyen.

A teljes akadálymentesítésből a költségek miatt "vissza kellett venni", de muszáj volt, mert a másik lehetőség az lett volna, hogy az egész metrófelújítást későbbre, az ehhez szükséges forrás beszerzése utánra tolják - közölte. Hozzátette: nem lesz olcsó, de utólag is meg lehet oldani a teljes akadálymentesítést.

A főpolgármestert a Római-parti mobilgátról is kérdezték, mint mondta, ha megkezdődik az építés, onnantól számítva hozzávetőlegesen másfél év alatt befejeződhet a kivitelezés. Ha megtámadják a közbeszerzést, ez eltolódhat 3-4 hónappal - tette hozzá.

Tarlós István "hülyeségnek" nevezte azt a felvetést, hogy a part menti nyomvonal választása mögött a Római-parton érdekeltségekkel bíró ingatlantulajdonosok és -fejlesztők lobbija állna.

"Nem gondolom, hogy az a hírem, hogy üzleti célokra használnám fel a pozíciómat" - fogalmazott. Emlékeztetett arra, hogy ő maga rendeltette el a területen az építési és változtatási tilalmat. Kijelentette: garantálja, hogy amíg ő a főpolgármester, addig a hullámtérben nem fognak építkezni, új építési engedélyt vagy övezeti átsorolást kiadni.

Véleménye szerint ha még öt évig folyna az egyeztetés a védműről, akkor is lenne olyan, aki szerint nem elég előkészített az építés, aki kritizálná a tájterveket, a kockázatkezelést, miközben eddig is már hat "autentikus szakvélemény" készült.

"Ez a védmű meg fog épülni" - húzta alá, hozzátéve: meggyőződése, hogy ha elindulnak a munkálatok, az ügy megoldódik.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!