2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Jól működik a külgazdaság új, egységes irányítás alatt álló rendszere – mondta a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) államtitkára pénteken Budapesten.

Szabó László a 2014-es évet értékelő sajtóbeszélgetésen elmondta: a rendszer mindhárom pillére – a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA), az Eximbank és a Nemzeti Kereskedőházak rendszere – sikeres évet zárt.

A HIPA 60 beruházási projektet zárt le, a kis- és közepes vállalatok exportját segítő Eximbank 327 milliárd forint hitelt helyezett ki, míg a Nemzeti Kereskedőházaknál – amelyekből eddig 25 állt föl és az év végére 50 fog működni szerte a világban - több mint 400 ügylet van folyamatban - sorolta.

"Sok irigyünk van most Európában, mert úgy látják, hogy amit Magyarország, még ha időnként szokatlan eszközökkel is csinál, működik” – fogalmazott.

Kifejtette: folytatódik az Exportra fel! kampány, amelynek keretében kis- és közepes vállalkozásokat próbálnak ösztönözni arra, hogy méressék meg magukat a külpiacokon is. A program keretében az Eximbank Győr, Nagykanizsa, Miskolc és Kecskemét után öt másik vidéki városban nyit kirendeltséget.

Az Eximbank számításai szerint a hitelintézet tevékenysége 252 milliárd forint értékben növelte Magyarország nettó exportját, és 74 milliárd forint adóbevételt generált. Az Eximbank a jelenlegi struktúra 2012 májusi elindítása óta 2014 végén kötött ügyletet az 500. ügyfelével – jegyezte meg Szabó László.

A külgazdasági államtitkár elmondta: a négy kontinensen működő, jelenleg 25 Nemzeti Kereskedőház lefedi az Európai Unión kívüli legfontosabb exportpiacokat. Jelenleg több mint 2 ezer vállalkozás szerepel a kereskedőház adatbázisában. A Nemzeti Kereskedőházak rendszerén keresztül a legkisebb vállalkozások is sikeresen kiléphetnek a külpiacokra. Jellemzően prémium minőségű fogyasztási cikkeket – elsősorban élelmiszeripari és mezőgazdasági termékeket - tudnak így eladni.

A magyar bort a nyugat-európainál magasabb áron lehet eladni Kínában, de Mongóliában például piacvezető a Magyarországon gyártott csokoládé – mondta a magyar külgazdaság 2014-es eredményeit ismertetve Szabó László.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!