1p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Rekordot döntött tavaly a gázüzemű tehergépjárművek gyártása Kínában a légszennyezés csökkentése jegyében.

Tavaly 96 ezer LNG (cseppfolyósított földgáz) üzemű kamiont gyártottak Kínában, többszörösét a 2016-os 19,6 ezernek. A dízeleknél nem csak hogy jóval kevésbé környezetszennyező, de gazdaságosabban is üzemeltethető gázüzemű kamionokból 80-85 ezret helyeztek forgalomba tavaly Kínában. A Zheshang Securities számításai szerint a gázüzemű kamionok üzemanyagköltsége 100 kilométerenként 61 jüannal (9,5 dollár) olcsóbb a dízelmotoros kamionokénál.

Kína tavaly egyes ipari régiókban betiltotta az ömlesztett teherárú szállítását dízeles kamionokkal, vasútra terelve át a teljes forgalmat. Az észak-kínai Tiencsin kikötő például tavaly július óta csak vasúton fogad szénszállítmányokat.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!