2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kínai piacon erősít az amerikai Philip Morris - a dohánycég ugyanakkor nem a hagyományos dohányiparban, hanem a kevésbé káros cigaretták és az egészségügy terén keres növekedési lehetőséget - írja a Wall Street Journal.

Az amerikai dohányóriás még szeptember végén jelentette be: a dohánynövény egy fajtájának felhasználásával készülő influenza elleni védőoltás kifejlesztésén dolgozik, melyet többek között a kínai piacon kívánnak forgalmazni. A vakcinát a cég 40 százalékos tulajdonában lévő kanadai Medicago készíti a Philip Morris 4,5 milliárd dollárjából, az az amerikai anyavállalat nem hagyományos dohánypiaci diverzifikációjának fontos eleme.

Szintén a kínai piaci terjeszkedés meghatározója lehet a hagyományosnál kevésbé egészségkárosító cigaretták árusítása. Kínában ma a lakosság csaknem egynegyede dohányzik, a világ összes cigarettájának 40 százalékát itt értékesítik. A dohányzással összefüggő betegségekbe évente csaknem egymillióan halnak bele az országban, ez a szám az egészségügyi hatóságok szerint megelőző intézkedések nélkül 2030-ra akár meg is triplázódhat. A Philip Morris fejlesztése iránt - a vállalat egy legutóbbi befektetői konferenciáján elhangzottak szerint - a kínai hivatalok igen nagy érdeklődést mutattak.

Mind az influenza elleni oltóanyag, mind az "új generációs" cigaretták a vállalat hosszú távú stratégiájának elemei, a hivatalos engedélyeztetési eljárások és a fejlesztés elhúzódása miatt legkorábban is az évtized végén kerülhetnek a kínai boltok és gyógyszertárak polcaira.

A Philip Morris korábban próbálkozott a hagyományos cigaretták kínai piacára is bejutni, 2005-ben stratégiai partnerséget kötött a kínai nemzeti dohánycéggel, a CNTC-vel. A kínai partner 2008-ban kezdte meg a Marlboro cigaretták árusítását, a cég ugyanakkor a CNTC 160 milliárd dollárosra becsült, szigorúan szabályozott monopolpiacán csupán 0,3 százalékos részesedést tudott szerezni, a nem hagyományos dohánytermékek kifejlesztése és árusítása ezért is jelenthet igazi piachódítási lehetőséget Kínában a Philip Morrisnak.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!