2p

A Citigroup világszerte 11 országban értékesíteni szándékozik lakossági üzletágait, köztük Magyarországon is - közölte a társaság kedden az MTI-vel.

A közlemény szerint "Magyarország fontos ország a Citi számára, ahol tovább folytatja vállalati és intézményi, illetve kkv-ügyfeleinek (kis- és középvállalkozások) kiszolgálását, mint ahogyan azt 1985 óta teszi".

Az aktív értékesítés a legtöbb érintett lakossági üzlet esetében folyamatban van, megvalósulásuk a piaci körülmények, a felügyeleti és egyéb jóváhagyások függvénye. A stratégiai lépések várhatóan 2015 végéig nagyrészt lezárulnak. Ebben az időszakban változatlanul történik a lakossági ügyfelek kiszolgálása, a lakossági üzletág működése, beleértve a fiókokat és az irodákat.  

A Citigroup a lépést azzal indokolja, hogy azokra a piacokra kíván összpontosítani, ahol a legnagyobb mérettel és növekedési potenciállal rendelkezik. Az új globális lakossági banki hálózatban 57 millió ügyfelet fognak kiszolgálni 24 országban, amelyek a Citi jelenlegi globális lakossági banki bevételeinek több mint 95 százalékát adják. A lépések egyúttal tovább egyszerűsítik a lakossági bank működését és javítják a teljesítményét - tették hozzá.  

A Citi vállalati és intézményi üzletága továbbra is 160 országban, illetve közigazgatási területen működik. A stratégiai lépések a következő országokban működő lakossági üzleteket érintik: Costa Rica, Csehország, Egyiptom, El Salvador, Guam, Guatemala, Japán, Magyarország, Nicaragua, Panama és Peru, valamint a lakossági finanszírozási üzletág Koreában.  A Citi tovább folytatja vállalati és intézményi ügyfeleinek kiszolgálását ezekben az országokban.

A szervezeti átalakítás bejelentésével egyidőben tette közzé negyedéves pénzügyi eredményeit is a Citigroup.  A lakossági üzletágnak 9,63 milliárd dollár bevétele volt 2014 harmadik negyedévében. Az észak-amerikai piacon 4,98 milliárd dollár volt a bevétel, Ázsiában 1,94 milliárd dollár, Latin-Amerikában 2,35 milliárd dollár, Európában, a Közel-Keleten és Afrikában (EMEA régió) együttesen 0,34 milliárd dollár.

2014 harmadik negyedévében a Citigroup nettó nyeresége 3,44 milliárd dollár volt, 2013 harmadik negyedévében 3,23 milliárd dollár. A negyedéves korrigált bevétel 19,98 milliárd dollárra nőtt az egy évvel korábbi 18,24 milliárd dollárról. A részvényenkénti nyeresége idén 1,15 dollár volt, tavaly 1,02 dollár.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!