2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ha valaki évekkel ezelőtt (mikor még futottak a 10 éves futamidejű frank alapú autóhitelek és a Suzuki kifejezetten olcsó autókkal volt jelen a piacon) azt mondja, hogy 2015-ben a céget egy 4,5 milliós alapárú SUV repíti újra a magyar piac vezető márkái közé, lehet, hogy nem hittünk volna neki.

Szeptemberben a Suzuki Vitara volt a legnagyobb számban eladott személyautó a hazai piacon. Ezzel már második alkalommal tudta lelökni a trónról a Skoda Octaviát, amely azt megelőzően 11 hónapig tanyázott hónapról-hónapra az első helyen. A Vitara előnye ráadásul nem is kicsi, ugyanis míg a Skoda középkategóriásából 378 darab kelt el, a japán SUV-ból 597 – derül ki a Jato Dynamics adataiból.

Ez az impozáns szám nem csak arra volt elég, hogy az összesített – első 9 havi – típus szerinti toplistában a Suzuki Vitara átvegye a második helyet az Opel Astrától, hanem arra is, hogy szeptemberben a márka szintű listán is első helyen szerepeljen a „mi autónk”. Itt ugyancsak az Opelt lökte le a trónról. Persze ahhoz, hogy a márka szintű első 9 havi toplistában is vezessenek, ahhoz még gyúrni kell: jelenleg negyedikek a Ford, a Skoda és az Opel mögött.

Kattintásra galéria nyílik!

Visszatérve a szeptemberi adatokhoz, a Suzuki a piacvezető pozíció megszerzése apropóján egy közleményt is kiadott, amelyben megemlítik, hogy idén a Swift a kisautók között a legkeresettebb típus Magyarországon. Azt is írják, hogy márka szinten a cég júliusban már megszerezte az elsőbbséget, ez azonban a Jato szerint nincs így, míg ugyanis a hetedik hónapban 740 Suzukit helyeztek forgalomba itthon, addig Opelből 742-t. Ez azonban olyan kis különbség, hogy akár az adatbázisok közötti különbség is eredményezhette, hogy a cég erre a megállapításra jutott.

Áttérve a teljes magyar piacra, szeptemberben 6287 személyautót adtak el, 13,8 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A magyar piac igen hektikusan alakul idén, vannak kétszámjegyű növekedést hozó hónapok és olyanok is, mikor szinte stagnálásról beszélhetünk.

Az idén eddig 55 446 autó helyeztek fogalomba itthon, amely 11,4 százalékkal több, mint a tavalyi év hasonló időszaki 49 766. Így bár az autópiac növekedése lassul, még mindig szépen teljesít Magyarország ezen a téren.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!