3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Tíz kérdésre vár választ Lázár János a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő tramtrain-projekt megdrágulása miatt a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumtól (NFM), amely a MÁV-val "karöltve" készítette elő a beruházást - írta szerdán a delmagyar.hu.

A Miniszterelnökséget vezető miniszter azt kéri a fejlesztési tárcától, hogy tisztázzák, támogatják-e a beruházást. A Hódmezővásárhely és térségének fideszes országgyűlési képviselői posztját is betöltő politikus kíváncsi arra, mi okozza a beruházás költségének jelentős mértékű emelkedését, illetve mi az oka az árkülönbségnek. A miniszter választ vár arra, mennyibe kerül végül a beruházás, és ennek fedezeteként az NFM mennyi európai uniós és mennyi hazai forrással számol.

Korábban:
Lázár: ellehetetlenült a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő tram-train 
Stadler: Dehogy duplázódott meg a tram-train ára
Az NFM is meghazudtolta Lázár Jánost

Lázár János szerint a minisztériumnak tisztáznia kell, miért nincs még mindig támogatási szerződése a projektnek, milyen Brüsszel hozzáállása a beruházáshoz, valamint nyilatkoznia kell arról, milyen az NFM, a Dél-Alföldi Közlekedési Központ és a Magyar Államvasutak (MÁV) viszonya a fejlesztéshez.

A politikus tudni akarja, miért maradt el a három megyei jogú várost és két megyét összekötő, Szeged-Hódmezővásárhely-Békéscsaba-Gyula vasútvonal villamosítása, és tíz év alatt miért nem sikerült jól előkészíteni a projektet.


Lázár János az MTI-hez hétfőn eljuttatott közleményében azt írta, hogy a szerelvények beszerzése a hibás tervezés és előkészítés miatt a tervezettnek csaknem kétszeresébe kerülne. Hozzátette: a térség országgyűlési képviselőjeként és az európai uniós források felhasználásáért felelős miniszterként arra kéri a kormányt, hogy ne vállaljon kötelezettséget az NFM és a MÁV hibájából megdrágult beruházásra.

Az NFM közleménye szerint szabályos volt a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő tram-train járműveinek beszerzése, a MÁV-Start a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően, a Miniszterelnökség jóváhagyásával járt el. A fejlesztési tárca szerint nem állja meg a helyét az az állítás, hogy a beruházás költsége megduplázódott volna. A sajtóban megjelentekkel ellentétben a projektre nem az árak esetleges emelkedése jelent veszélyt, hanem az, hogy Brüsszel kétségesnek tartja a projekt megtérülését. Az NFM szerint a beruházás költségvetési forrásból valósulhat meg, amennyiben az Európai Unió nem támogatja.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!