Lázár hátországa beintett a szabolcsiaknak


Hiába szerették volna a szabolcsiak a használt síneket, hogy valami javulás történjen, a hódmezővásárhelyi tramtrain elsőbbséget élvez.

Több cikkben is beszámoltunk már arról, mennyi problémával küzd a szabolcs megyei vonatközlekedés, különös tekintettel a Mátészalka-Debrecen vasútvonalra. A szakaszon állandóak a késések, a modernebb, komfortosabb vonatok forgalomba állítását pedig megakadályozza a sínek állapota. Fejlődésre a vonalon utazók nem is számíthatnak, hiszen bár eleinte beletették az uniós fejlesztési listába a szakasz felújítását, később kikerült belőle a tervek előkészítetlensége miatt. Pedig évente 825 ezer ember választja a MÁV-ot Mátészalka és Debrecen között.

A Mátészalkaleaks csoport nemrég újabb lehetőséget talált arra, hogyan lehetne fejlődést elérni a szakaszon, a több hónapos küzdelem azonban nem járt sikerrel.

A térségben jelenleg az Ebes-Püspökladány vasúti szakasz átépítése zajlik, melynek keretén belül többek között a síneket is felszedik. A csoport szerette volna elérni, hogy ezeket az amúgy jó minőségű úgynevezett visszanyereményi síneket megkaphassa a Mátészalka-Debrecen vasútvonal.

Kapcsolódó anyag:
Magyar valóság: balkáni állapotok a vasúton

Ezek a felszedett sínek ugyanis még jelenleg is alkalmasak 100-120 km/órás sebességre, aminek a beépítésével sokat javulhatott volna a helyzet és akár 80 km/óra sebességgel is roboghattak volna a vonatok Mátészalka és Debrecen között. A mindössze 78 kilométeres távolságot az Intercity vonat 95 perc alatt teszi meg novembertől egy új megállóhely beiktatása miatt, a személyvonatok pedig 105-110 perces menetidővel közlekednek.

(Fotó: MTI)

A Mátészalkaleaks csoport az ügyben megkereste a MÁV-ot, kérdéseit elküldte a beruházásért felelős Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt.-nek (NIF) is, ám lényegében mindenhol falakba ütköztek.

Válaszokból derült ki az is, hogy az Ebes-Püspökladány szakaszon felszedett sínek a hódmezővásárhelyi tramtrain projekt keretében kerülnek beépítésre az épülő 2. vágányok esetében. (A hajdúsági sínek mellett a Kelenföld-Százhalombatta vonalszakasz bontott sínjei is idekerülnek majd a tájékoztatás szerint.)

A csoport véleménye szerint a Szeged-Hódmezővásárhely tramtrain rossz választás ebből a szempontból. Miközben a Mátészalka-Debrecen szakasz állapota folyamatosan romlik, idén mindössze 38 milliós felújítást tervezett be a MÁV, jövőre pedig egy olyat sem, ami a menetidő csökkentését eredményezné, Szeged és Hódmezővásárhely között a 31 kilométeres távot 38 perc alatt teszik meg a vonatok, a két város között 166 busz közlekedik és 15 vonatpár van. Lázár hátországa tehát eredményesen lobbizott és úgy tűnik, újabb igazolást nyert: a megfelelő kapcsolatrendszer felúlmúlja az észérveket.

Székely Sarolta
mfor.hu


Olvasta már?



hirdetés
Nyakunkon a jövő

Kulcskérdés a digitális érettség

A digitális érettség egyre több vállalkozás esetében létkérdés. A Microsoft ennek mérésére dolgozott ki egy mutatót.

.
hirdetés
elrejt
 
.