1p

A konvergencia program alapján a kormány jövő júliusban szeretné bevezetni az úgynevezett behajtási díjat, vagy más néven dugódíjat a fővárosban. Ez részben azt a célt szolgálná, hogy a jövőben a BKV csak fejlesztési célokra kapjon pénzt az államkasszából, a működését önállóan tudja megoldani.

A dugódíj tervezett mértékéről a konvergencia programban nem ejt szót a kormány, ezért délután megkérdeztük ezzel kapcsolatban Banai Péter Benőt, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) helyettes államtitkárát, aki szokásos havi online fogadóóráját tartotta a költségvetéssel kapcsolatban. "Az úgynevezett dugódíj tekintetében a kormánydöntés a bevezetés szükségességéről, illetve a kiépítéshez szükséges forrás tekintetében az uniós források felhasználásának vizsgálatáról szól. A díjmértékek és egyéb részletek kidolgozása folyamatban van" - válaszolta a helyettes államtitkár.

A konvergencia terv szerint a jövő júliusi bevezetés azért lenne indokolt, mert akkor vezeti be a kormány az elektronikus útdíjrendszert is, melytől 150 milliárdos pluszbevételt várnak.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!