2p

A kormány nem lát kockázatot a jövő évi büdzsében, az útdíjrendszer változtatásaiból, köztük az M0-s körgyűrű és az azon belüli gyorsforgalmi úthálózat fizetőssé tételéből összesen húszmilliárd forintot várnak, és a kabinet úgy számol, meglesz a 3-as metró felújítása is - mindez egy újságíróknak rendezett csütörtöki kormányzati háttérbeszélgetésen hangzott el.

A kormányzati források szerint nincs kockázat a jövő évi büdzsében - sőt a költségvetési pálya lehetővé tesz több nagyberuházást is -, ráadásul a jegybanknál várható mintegy 300 milliárd forintos profittal még nem is számolnak. A tájékoztatás szerint az útdíjrendszer változtatásaiból, köztük az M0-s és a körgyűrűn belüli gyorsforgalmi úthálózat fizetőssé tételéből mintegy húszmilliárd forint költségvetési bevételt remél a kabinet.

A költségvetési törvényjavaslatban szereplő 169 milliárd forintos - pontosan nem részletezett - vagyonbevétellel kapcsolatban a háttérbeszélgetésen az állami ingatlanportfólió "letisztításáról" beszéltek, ami már része az államreformnak. Szóba került, hogy a Belügyminisztérium és a Nemzetgazdasági Minisztérium épülete iránt is érdeklődnek nemzetközi szállodaberuházók. Ugyanakkor a Magyar Tudományos Akadémia (MTA) Országház utcai épületegyüttese a kormányhoz kerülhet az akadémiai kutatóhálózati rendszer kiépítéséért cserébe.

A háttérbeszélgetés napirendjén voltak budapesti fejlesztések is, amelyekkel kapcsolatban elhangzott, hogy 300-350 milliárd forint európai uniós forrásból újulhat meg Budapest elővárosi vasúti közlekedése. A 3-as metró felújítására központi költségvetési pénzt szánnak, elsősorban a biztonságtechnikai problémák megoldására, az ezt követően fennmaradó pénzből pedig vagy új vagonokat vesznek, vagy a már meglévőket újítják fel. A kormány a biztosan megvalósuló nagy fővárosi projektek között tartja számon a budai Vár rekonstrukcióját, a Városliget-projektet és az új Puskás-stadiont.

Az államreformmal kapcsolatban arról is szó volt, hogy például a honvédségnél és a rendőrségnél biztosan plusz emberekre lesz szükség, a közszféra más területein viszont várhatóan lesznek leépítések. Az utóbbiban érintetteknek Karrier Híd programot indít a kabinet, hogy az őket ezután foglalkoztatók járulékkedvezményt kapjanak.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!