3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A komoly megzuhanás után három éve kezdtek újra növekedni a kocsieladások, lassan karcoljuk a 2007. júniusi szintet.

Szerényen emelkedett a forgalomba állított új személygépkocsik száma júniusban Európában, a Fiat Chrysler (FCA) és a Toyota erősen növelte eladásait, miközben a régió öt legnagyobb piaca vegyes képet festett.

egy magyarországi autókereskedés (MTI)

Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) pénteken nyilvánosságra hozott jelentése szerint az Európai Unió 28 tagállamában és az Európai Szabadkereskedelmi Társuláshoz tartozó négy országban (Izland, Liechtenstein, Norvégia, Svájc) 1 millió 540 ezer autót helyeztek forgalomba, 2,1 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Az abszolút szám erősen megközelítette a 2007. júniusi, azaz a válság előtti szintet, és ezzel az utóbbi egy évtized legjobb teljesítményét nyújtotta az európai autópiac.

Az unióban 2,1 százalékkal, valamivel több mint 1,49 millióra növekedett az átadott új autók száma. A 2004-ben, illetve az utána csatlakozó 12 uniós országban 12,0 százalékkal, csaknem 123 ezerre, a bővítés 2004-es első köre előtti Európai Unió 15 tagállamában pedig 1,3 százalékkal, 1 millió 368 ezerre emelkedett a forgalomba került új autók száma.

Hat keserves év után 2014-ben kezdtek el növekedni az autóeladások, azóta szinte minden hónapban emelkedett a forgalomba helyezett új autók száma.

A legnagyobb piacok közül Németországban 3,5 százalékkal, Nagy-Britanniában pedig 4,8 százalékkal csökkent, míg Olaszországban 12,9 százalékkal, Spanyolországban 6,5 százalékkal, Franciaországban pedig 1,6 százalékkal emelkedett a forgalomba került új autók száma júniusban.

A nagyobb autógyártók közül a legnagyobb mértékben, 12,9 százalékkal a Toyota tudta növelni a tulajdonosának átadott új autók számát. Utána az FCA-csoport következik 7,9 százalékkal, majd a Daimler 4,2 százalékkal.

A károsanyag-kibocsátási botránnyal még mindig küzdő Volkswagen-csoport 2,7 százalékkal növelte kiszállított autóinak számát, az ütemet az fogta vissza, hogy a névadó márka csak 0,5 százalékos növekedést tudott elérni, az Audi pedig 1,4 százalékos visszaesést volt kénytelen elkönyvelni. A francia versenytársak közül a PSA Peugeot Citroen 3,9 százalékos, a Renault pedig 3,0 százalékos növekedést ért el, míg a - hamarosan a PSA tulajdonába kerülő - Opel-csoport 6,9 százalékkal esett vissza.

Az év első hat hónapjában 4,6 százalékkal, több mint 8,46 millióra emelkedett az utakra került új autók száma a 32 európai országban, ezen belül az EU-ban 4,7 százalékkal, több mint 8,21 millióra ugrott az új autók száma. Olaszországban 8,9, Spanyolországban 7,1, Németországban 3,1, Franciaországban pedig 3,0 százalékkal nőtt, míg Nagy-Britanniában 1,3 százalékkal csökkent az új autók száma.

Az ACEA statisztikája szerint Magyarországon júniusban 11,6 százalékkal, 10 820-ra, az első félévben pedig 19,2 százalékkal, 54 793-ra emelkedett az üzembe helyezett új autók száma.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!