3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Magyarországon a legalacsonyabb a fogyasztói bizalmi index a negyedik egymást követő negyedévben, ötvenhat vizsgált ország közül - állapította meg a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat májusi felmérése.

A Nielsen keddi tájékoztatása szerint Magyarország idei második negyedévi mutatója 30 pont, két ponttal alacsonyabb, mint az első negyedévben. Tavaly a második negyedévben a hazai mutató 43, a tavalyelőtti hasonló időszakban 65 pontot ért el.

Az indexet a fogyasztók személyes pénzügyi helyzetére, illetve országukban a munkahelyi kilátásokra vonatkozó véleménye, valamint a jelen időszak vásárlás szempontjából történő megítélése alapján számítják. Ahol a mutató 100 pontnál kevesebb, az a fogyasztók pesszimizmusát jelzi, míg 100 pont felett optimizmusukat tükrözi a közeljövő gazdasági kilátásairól.

Magyarországon a megkérdezettek 9 százaléka nyilatkozott úgy, hogy személyes pénzügyi helyzete a következő tizenkét hónap során, ha nem is kiváló, de jó lesz. Negatív véleményt 87 százalék mondott. Egy évvel korábban a megkérdezettek 15 százaléka adott kedvező, és 81 kedvezőtlen választ.

A munkahelyi kilátásokat a következő tizenkét hónapban többé-kevésbé jónak a válaszadók közül 3 százalék tartja. Nem olyan jó, vagy rossz lesz a helyzet 96 százalék szerint. Egy évvel ezelőtt pozitív választ 6, negatívat 90 százalék adott erre a kérdésre.

A magyar megkérdezettek közül 4 százalék válaszolt úgy, hogy alkalmas a jelenlegi időszak vásárlásra, míg 95 százalék szerint nem. Egy évvel korábban 12, illetve 87 százalékos mutatót regisztrált a Nielsen.

Európában az idei második negyedév fogyasztói bizalmi indexének átlaga 73 pont, a vizsgált huszonhét ország mutatói alapján. A globális fogyasztói bizalmi index idén az előző negyedévhez viszonyítva a második negyedévben 3 ponttal, 91 pontra csökkent.

A Nielsen közleménye szerint május 4. és 21. között bonyolították le az online felmérést. Több mint 28 ezer fogyasztót kérdeztek meg ötvenhat országban, Európa mellett Ázsiában és Óceániában, Észak- és Dél-Amerikában, Közép-Keleten, valamint Afrikában.

A felmérésből kiderült: a fogyasztói bizalom 23 országban nőtt, míg 26-ban csökkent, további 7-ben pedig változatlan maradt az előző, első negyedévi mutatókhoz képest.

A világ legoptimistább piacának a Nielsen online kutatásának kilenc egymást követő negyedéve során India bizonyult, de most Indonézia 120 pontos mutatójával megelőzte India 119 pontos indexét. Mögöttük a sorrend: Fülöp-szigetek (116), Szaúd-Arábia (115), Malajzia (111), Egyesült Arab Emirátusok (108), Brazília (106), Kína (105), Hongkong és Thaiföld (104-104).

Európában a legmagasabb fogyasztói bizalmi indexet elért két ország világviszonylatban a tizennegyedik és tizenötödik helyet foglalja el: Dánia és Norvégia 95-95 ponttal vezeti a földrész rangsorát. Ezután következik Svájc (94), Ausztria (92) és Németország (88).

Közép- és Kelet-Európában a legnagyobb fogyasztói bizalmat Csehországban, Észtországban, Litvániában (71-71), Lettországban (70), Lengyelországban (69), Ukrajnában (65) és Romániában (62) mérte a Nielsen.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!