3p

Magyarország imázsát a világban a tehetségre és a szorgalomra alapozva kell építeni - jelentette ki Bajnai Gordon önkormányzati és területfejlesztési miniszter szerdán a "Magyarok a piacon" címmel rendezett budapesti konferencián. Széles Gábor, az MGYOSZ elnöke a kis- és középvállalkozások, valamint a falufejlesztés szükségességéről beszélt.

A Magyarországról alkotott kép éppolyan fontos, mint egy márkáról a fogyasztóban "beugró" érzés, ezért óriási a politikusok felelőssége, hogy milyen kép kialakítását segítik - mondta Bajnai Gordon. Véleménye szerint a magyarokat a tehetség és a szorgalom jellemzi, ezért ezt a képet kellene erősíteni.

Úgy vélte, ha egy országról a nyugalom, az összefogás és a fejlődés jut eszébe mindazoknak, akik befektetésekről döntenek, akkor világos, hogy a magyar politikusoknak ezt az imázst kell építeniük Magyarországról.

Széles: Segíteni kell a kkv-kat

Széles Gábor szerint a magyar gazdaságnak vissza kell térnie a gyors növekedési pályára, mert ez a záloga a fogyasztás növekedésének és a felzárkózási folyamat folytatásának. A Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetségének elnöke úgy vélte, a gazdaságpolitikának erőteljesebben kell segítenie a foglalkoztatásban kulcsszerepet betöltő magyar kis- és középvállalkozásokat, s emellett a vidék, pontosabban a falufejlesztést kell támogatni.

"Magyarország nem Szingapúr, tehát más fejlődési modellt kell követni" - fogalmazott Széles Gábor, aki az osztrák példát hozta fel, ahol a központi és helyi kormányzat a helyben maradást segíti, így a mezőgazdasági termelés mellett az idegenforgalom és a rekreációs egészségügyi kultúra kínálata jelent megélhetést.

Előretörnek a diszkontok 

Kozák Ákos, a GfK Hungária ügyvezető igazgatója a magyar fogyasztói magatartást elemezve elmondta, hogy az Európai Unió átlagához képest az egy főre jutó magyar fogyasztó 60-65 százalékot költ, ez évi nyolcezer eurónak felel meg.

"A magyar fogyasztót a materializmus jellemzi, azaz kevésbé becsüli a szabad időt, többet költ élelmiszerre, mint a fejlett  országokban élők, s leginkább az inflációtól tart" - foglalta össze több kutatás eredményét az ügyvezető igazgató.

A fogyasztási kultúra a jövőben még inkább a diszkont felé fordul - magyarázta Kozák Ákos, hozzátéve, hogy a diszkont fogalma átalakulóban van, jó minőségű, a megismertnél alacsonyabb áron kínálják áruikat és szolgáltatásaikat a diszkont társaságok. Ez a folyamat az úgynevezett prémium márkákra kevésbé, a gyengébb, "A" illetve "B" kategóriájú márkákra erőteljesebben fog hatni - hangsúlyozta a GfK Hungária ügyvezető igazgatója.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!