3p

Egyre többet költünk prémium termékekre. Toplistás még a klassz pelenka és a remek sör is.

Jelentősen átrendeződtek a fogyasztók vásárlási preferenciái 2016-ban: a top 10 élelmiszer és vegyi áru termékkategóriában egyre nő a prémium termékek iránti kereslet, világít rá a Nielsen kiskereskedelmi indexe. A prémium élelmiszerek értékbeli forgalma 11%-kal, míg a háztartási vegyi áruk forgalma 9%-kal nőtt 2015-tel összevetve.

A kiskereskedelemben használt hagyományos négyféle árkategória (gazdaságos, alsó-közép, mainstream és prémium) közül a prémium – vagyis a kategória átlagárához képest 30%-kal magasabb árszínvonallal rendelkező - termékek forgalma emelkedett legjelentősebben 2015-ről 2016-ra, míg a gazdaságos termékek iránti kereslet – különösen a top 10 élelmiszert nézve – csökkent. E mögött többek közt a fogyasztói bizalmi index folyamatos emelkedése, illetve stabilizálódása húzódik, ami azt jelzi, hogy a magyar fogyasztók optimistábbak és pozitívabbnak ítélik meg anyagi helyzetüket.

A Nielsen 90 élelmiszert és 80 vegyiárut vizsgált. Az élelmiszereknél a legdinamikusabban, 34%-kal a prémium, vagyis leginkább 100 százalékos gyümölcslevek iránti kereslet emelkedett tavaly, ez 3 milliárdos forgalmat jelent. A sajátmárkás prémium gyümölcslevek értékbeli eladása is jelentősen, 65%-kal nőtt, ezzel 785 milliós forgalmat tudhatott magáénak 2016-ban. A prémium sörök forgalma 30 százalékkal emelkedett, több mint 2 milliárdot tett ki. Dobogósak lettek még a prémium sajtok, itt 12 százalékos volt a forgalom emelkedése, a sajtok összforgalmából 13 milliárd jutott a legmagasabb árszegmensre.

Vegyiáruknál a vécépapír vitte a prímet. Minőségi, több rétegű klópapírra 21 százalékkal többet költöttünk tavaly, mint tavalyelőtt, ez 14 milliárd forintos többletet jelent. Itt is nagy király volt a sajátmárkás törlő, a teljes szegmens 14 százalékát tette ki, 5 milliárd forintnyi összeggel. Ezüstérmes lett a prémium pelenka, melynek forgalma 26 százalékkal nőtt, 6,5 milliárd forint értékben. Illatos, többrétegű papírzsebkendőből 13 százalékkal fogyott több, majdnem 2 milliárdért.

A tíz-tíz toplistás élelmiszer és vegyi áru kategóriában a magyarok az elmúlt év folyamán 303 milliárd forintot költöttek prémium termékekre. A  kategória átlagáránál legalább 30%-kal magasabb árfekvésű termékek iránt egyre nagyobb a kereslet, ami nem pusztán az értékben legnagyobb forgalmat lebonyolító kategóriák esetében igaz, hanem általános tendencia, állapítja meg a Nielsen.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!