2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

2015 áprilisa óta hónapról hónapra megszakítás nélkül nő a webáruházak forgalma idehaza.

Továbbra is igen dinamikus felfutást mutat az internetes áru- és szolgáltatásértékesítés Magyarországon. 2015 áprilisa óta az éves növekedés mértéke átlagosan 30 százalékos volt, a leggyengébb adat 21,9, míg a legerősebb 42,2 százalékos bővülést jelez.

A KSH legfrissebb, novemberre vonatkozó statisztikája szerint a naptárhatástól megtisztított mutató 26,2 százalék volt. Mivel a kiskereskedelem 2015 első 11 hónapjában átlagosan 5,7 százalékkal bővült, így az internetes áruházak szerepe egyre jelentősebb.

Tavaly az utolsó őszi hónapban a "webes" áruházak 25,475 milliárdos forgalmat generáltak, ami a valaha volt második legnagyobb érték, éppen hogy lemaradva a 2014-es decemberi 25,686 milliárdról. Ugyanakkor mivel a decemberek messze a legnagyobb forgalmú hónapok, így szinte biztosak lehetünk benne, hogy 2015 utolsó hónapja történelmi rekordot hozott ezeknek a bolttípusoknak az értékesítések volumenében.

De visszatérve novemberhez, ha nominálisan nem is született historikus csúcs, a teljes kiskereskedelemből még sohasem vittek el ekkora szeletet az internetes boltok. A 25,475 milliárdos forgalom a teljes – üzemanyagforgalom nélküli – havi adatnak ugyanis a 3,78 százalékát tette ki. Ilyen magas adatra pedig – ahogy a lenti ábra is mutatja - még nem volt példa.

Ez az arány pedig már magasabb az illatszerboltok 2,74 százalékánál, és nem sokkal marad le a iparcikk jellegű vegyes kiskereskedelmi egységek 4,09 százalékától.

A hazai kiskereskedelem egyébként 2013 júliusa óta megszakítás nélkül bővül. Bár a novemberi bővülési dinamika, a 4,3 százalék az idei év leggyengébb adata volt, annak szerkezete továbbra is erős konjunkturális fellendülést jelez. A nem élelmiszer termékek forgalma ugyanis 7,7 százalékkal nőtt, ezen belül is az iparcikk jellegű vegyes kiskereskedelmi egységeké 19,7, a ruhaboltoké pedig 14,3 százalékkal bővült.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!