2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

"Ezer sebből vérzik" az a modell, amely az autók fogyasztásának és károsanyag-kibocsátásának mérését meghatározza, így a Volkswagen-botrány hozzájárulhat az előírások felülvizsgálatához és racionálisabbá válásához, így ezek összhangba kerülhetnek a vevői igényekkel - mondta Gablini Gábor, a Magyar Autós Szakmai Szövetség (MASZSZ) elnöke az MTI-nek.

Az autók fogyasztását - előírásszerűen - egy sík, zárt pályán körözve mérik úgy, hogy minden fogyasztót - például a világítást és a légkondicionálót - kikapcsolnak. A sebességre nincs előírás, így  dokumentálják azt az alacsony fogyasztást, amely köszönő viszonyban sincs a városi és az autópályán mért fogyasztással - jegyezte meg.

A károsanyag-kibocsátást pedig egy mérési ciklus alapján kell elvégezni. Amikor a motor elektronikája érzékeli a mérési paramétereket - például a fordulatszámot - akkor úgy állítja be a motort, hogy a lehető legkevesebb károsanyagot bocsássa ki. Miután a mérőműszereket erre a ciklusra állítják be - azokat átállítani nem lehet - a szervizek nem tudják felismerni az esetleges manipulációt - mondta.

A VW manipulációja az Euro-6-os követelményeknek eleget tevő motoroknál jelentkezett, a szakember szerint nem véletlenül. Ha minden körülmény között teljesíti a motor az alacsony károsanyag-kibocsátási normát, lecsökken a teljesítménye, így gázadásra "nem fog ugrani", márpedig a vevők ezt szeretnék. A két követelmény - a környezetvédelmi és a vevői - csak úgy érhető el együttesen, ha a méréskor megfelelő a kibocsátás, de a használat során már nem, viszont növekszik a motor teljesítménye. Ez nem csak a VW, hanem az egész iparág problémája - tette hozzá a MASZSZ elnöke.

Kapcsolódó oldalak:

Majdnem benézett 100 euró alá a VW

Súlyos vádakkal illetik a VW-t Amerikában

A felismerés részben már megtörtént: az EU-ban tavaly döntés született arról, hogy az autók fogyasztásának mérése közelebb kerüljön a valós körülményekhez - mondta Gablini Gábor.

Miután a manipuláció a motor vezérlő elektronikájának a programozásával érhető el, egy néhány percig tartó átprogramozással meg is szüntethető - mondta az MTI-nek egy magát megnevezni nem kívánó szakértő, aki hozzátette: elvileg bármelyik gyártó képes a motort vezérlő elektronikát úgy programozni, ahogyan azt a VW tette.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!