2p

Gáz- és áramfogyasztását próbálja csökkenteni a magyarok többsége a megélhetési költségek emelkedése miatt - közölte az ACNielsen Piackutató kft. szerdán az MTI-vel.

A piackutató, 52 ország, köztük Magyarország internetezőinek körében végzett felmérést az idén szeptember-októberben arról, hogy ki hogyan spórol a mindennapos költségek emelkedése közepette. A megkérdezett magyarok 98 százaléka nyilatkozott úgy, hogy változtat fogyasztási szokásain a termékek és szolgáltatások drágulása következtében.

A gáz- és áramfogyasztás visszafogása (a megkérdezettek 59 százaléka) mellett a legtöbb magyar (49 százalék) műszaki cikkek cseréjének elhalasztásával, valamint kevesebb új ruha vásárlásával spórol (43 százalék).

Olcsóbb élelmiszerekre vált a válaszadók 41 százaléka, míg a telefonköltségek csökkentésével, illetve a háztartási készülékek cseréjének elhalasztásával 39-39 százalék spórol.

A szeszes italon nem spórolunk

A magyar megkérdezettek csupán hét százaléka vesz vissza az otthoni szórakozásra kiadott pénzből, és szintén kevesen (17 százalék) mondják azt, hogy kevesebb szeszes italt fogyasztanak vagy inkább a megszokottnál olcsóbbat választanak.

A nemzetközi átlagot tekintve a legtöbben - a megkérdezettek 49 százaléka - ugyancsak a gáz- és áramfogyasztásukat mérséklik, mellette azonban ugyanakkora azok aránya, akik kevesebb pénzt költenek új ruhákra. Míg Magyarországon inkább a műszaki cikkeken spórolnak, külföldön inkább az otthonon kívüli szórakozáson (47 százalék).

Világszerte a létfenntartás drágulására a válaszadók átlag 96 százaléka reagál úgy, hogy változtat fogyasztási szokásain. Legkisebb arányban a dohányzást csökkentik (12 százalék), kevesebb vagy olcsóbb márkájú szeszes italt iszik 16 százalék, 18 pedig mérsékli kiadásait az otthoni szórakozásra.

Nyugat-Európa a hasán spórol

Kelet- és Nyugat-Európa erősen különbözik abból a szempontból, hogy olcsóbb élelmiszerre keleten a válaszadók sokkal kisebb aránya vált, mint nyugaton. Az orosz megkérdezettek mindössze 20, a csehek és lengyelek egyaránt 29, míg a magyarok 41 százaléka választja a takarékoskodásnak ezt a módját. Viszont a németek 62, sőt, az osztrákok 70 százaléka spórol a hasán.

A Nielsen felmérése, melynek során összesen 28.600, Magyarországon 500 rendszeres internetezőt kérdeztek meg, nem reprezentatív.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!