2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Kia Motors 36 ezer Szlovákiában készült Kia Cee'd autót hív vissza a főfékhenger cseréjére - jelentette be Silvia Tajblikova a Kia Motor Sales Slovensko illetékese szerdán.

Az elektronikus menetstabilizátorral (ESP) ellátott Cee'd modelleknél jelentkező problémára még azelőtt derült fény, hogy baleset származott volna belőle."A problémát az okozza, hogy a rendszer nem fejt ki elegendő fékerőt a bal első és a jobb hátsó kerekekre, ami a szokásosnál erőteljesebb fékezésre készteti a vezetőt" - mondta Silvia Tajblikova a Dow Jones hírügynökségnek adott telefonos interjúban.

Az érintett Cee'd modelleket a kelet- és a nyugat-európai piacokon értékesítették. "Pontos számot nem tudok mondani, de valószínűleg mintegy 36 ezer autónál kell majd kicserélni a főfékhengert" - mondta. A darabszám alapján második legnagyobb dél-koreai Kia 2006 decemberében nyitotta meg első termelőüzemét az EU-ban a szlovákia Zsolnán. Azóta az üzem több mint 300 ezer Cee'd és 100 ezer Sportage modellt gyártott. A mostani lesz az első szlovákiai üzemet érintő visszahívási akciója a Kia autógyárnak. Mivel a meghibásodásnak tulajdonítható balesetek még nem történtek, a visszahívásnak valószínűleg nem lesz olyan arculatromboló hatása, mit amit Toyota szenvedett el a fékrendszer meghibásodása miatti visszahívásainak köszönhetően.

A legnagyobb dél-koreai autógyártó a Hyundai Motor Co. Ltd. a Kia zsolnai üzemétől nem messze, a szlovák-cseh határ túloldalán, a csehországi Nosovicében gyártja i30-as modelljét, amely számos alkatrészében és részegységében megegyezik a Kia modellel. A Hyundai szóvivője Petr Vanek azonban a Dow Jones hírügynökséggel közölte, hogy a Kia visszahívási akciója nem érinti a Hyundai i30-as modelljét. A hibás főfékhengereket Silvia Tajblikova tájékoztatása szerint Hyundai kínai alkatrész beszállítója a Mobis China gyártotta.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!