2p

A vállalatok nem használják ki a fenntarthatósági programokban rejlő üzleti előnyöket – derült ki a BT által finanszírozott nemzetközi tanulmányból. A megkérdezettek mintegy fele (46 százalék) szerint a vállalati fenntarthatósági programok hozzájárulnak a márka értékének növekedéséhez, ugyanakkor csak 20 százalékuk szerint vezetnek jobb jövedelmezőséghez.

A kutatás során kiderült, hogy míg a fenntartható fejlődés témáját kiemelten kezelik a vállalatok, a vállalatvezetők még mindig nincsenek tisztában azzal, milyen módon használhatnák ki ezt eladásaik során. A megkérdezettek egyharmada (33 százalék) vélekedett úgy, hogy vállalatának fenntarthatósági törekvései csupán azokra a piacokra koncentrálódnak, ahol az valóban mérhetően befolyásolja az ügyfelek vállalatról alkotott képét. Körülbelül ugyanennyien (31 százalék) gondolták úgy, hogy vállalatuk fenntarthatósági törekvései sokkal inkább fókuszálnak a kommunikációra, mintsem a valódi változásra.

„Számos vállalat estében a puszta szónoklást már felváltották a valós üzleti kezdeményezések – mondta James Watson, az Economist brit gazdasági hetilap kutató részlegének szenior szerkesztője. – Ennek ellenére a vállalatok társadalmi és környezeti hatásaik kezelésében kommunikált eredményei nem mindig tükrözik a vállalatvezetők valós elkötelezettségét. A vállalatoknak olyan stratégiát kell kidolgozniuk, mely segítségével az alkalmazottak napi munkájukon keresztül köteleződhetnek el a fenntarthatóság iránt.”

A vállalatok 40 százalékában a fenntarthatósági programért felelős munkatárs nem készít közvetlen jelentést a vezetés számára, míg a megkérdezett vállalatok 23 százalékában egyáltalán nincs a fenntarthatósági program irányítására kinevezett felelős, áll a BT közleményében.

"A vállalatok vezetői tehetnek azért, hogy a fenntarthatósági programok ne csak a társadalom és a környezet, de a jövedelmezőség céljait is szolgálják. A szervezetek – ideértve a BT-t is – még az út elején tartanak, itt az ideje hát, hogy a vezetés példát mutasson. Az a tapasztalatunk, hogy a fenntarthatóság nem zéróösszegű játék. Minden érintett jól jár vele – a helyi közösségek ugyanúgy, mint a fejlődő országok és a környezet" - közölte Francois Barrault, a BT Global Services elnök-vezérigazgatója.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!