3p

Idén a résztvevő éttermek negyede elsőként csatlakozott az immáron 6. alkalommal megrendezett Torkos Csütörtökhöz, mellyel a vendégek és a vendéglátók is egyaránt elégedettek – derül ki a Magyar Turizmus Zrt. által készített felmérésből.

A nagy sikert aratott akcióban március 10-én közel 1200 étteremben mintegy kétszázezer vendég étkezett féláron. A vendéglátóhelyek több mint fele vidéki városban várta a vendégeket, 27,2 százalékuk pedig budapesti helyeken, ezen a napon átlagosan 164 főt fogadtak az éttermek, bár ebben természetesen igen nagy eltérések mutatkoztak. A vendégek több mint 85 százaléka az akció ismeretében kereste fel az adott egységet, több mint 80 százalékuk előzetes asztalfoglalással biztosította a helyét, ami nagyban megkönnyítette a vendéglátósok munkáját. 

Jelentősen megnőtt bevételek, elégedett vendégek

Az akció marketingtevékenységének és a vendégek körében aratott sikernek köszönhetően a résztvevő éttermek 41,6 százaléka lényegesen kedvezőbb aznapi bevételről adott számot, további 44 százalék pedig az átlagosnál kedvezőbbről. Ezek az arányok a felmérés szerint nem térnek el az előző évben tapasztalt arányoktól. Ennek egyik magyarázata lehet az, hogy az egységek befogadóképességei korlátozottak – emiatt az éttermek 63 százalékának kellett vendéget visszautasítania -, egy év alatt pedig a többségüknek nem változott drasztikusan az ismertsége. A résztvevők többsége viszont arról számolt be, hogy a vendégkörük a korábbi akciók hatására megnőtt, idén pedig az éttermek több mint 60 százaléka bízik abban, hogy a Torkos Csütörtök hosszú távon is vendégkört növelő hatása megmutatkozik majd.

Tekintve, hogy a vendégek döntően pozitív véleményt formáltak a kezdeményezésről, a vendéglátóegységek várakozásai nem nevezhetőek alaptalanoknak. A megfelelő színvonalú kiszolgálás, az ételek elvárásoknak megfelelő minősége mellett egyedül a szokásosnál hosszabb várakozási időt emelték ki negatívumként.

Egyéni reklám

A sikerhez azonban nem csak a Magyar Turizmus Zrt. reklámkampánya és a kifejezetten erre az eseményre készített honlap járult hozzá, hanem az éttermek önmaguk is, hiszen többségük saját csatornáin keresztül is hirdette a Torkos Csütörtököt. Ez lényegében az összes megjelenési formát felölelte, mivel a szórólapoktól kezdve a direct maileken és helyi médiumokon keresztül a közösségi portálokig minden formában hirdették az ominózus napot.

Várták a javaslatokat

A Magyar Turizmus Zrt. ezúttal is lehetőséget biztosított arra, hogy a programban résztvevő vállalkozások egyéni javaslataikat is megosszák. Ezek nagy része a – vendégek által már megismert, elfogadott – szabályokkal kapcsolatos: lehessen menüt kínálni; csak az ételekre vonatkozzon az 50%-os kedvezmény; kisebb legyen a kedvezmény. Mások éppen a szigorúbb szabályoktól várják az akcióba vetett fogyasztói bizalom megerősítését. Néhányan jelentősebb beszállítói kedvezményt és az MT Zrt.-től nagyobb promóciós támogatást várnának. – olvasható a felmérésben. Ugyanakkor sokan jó ötletnek tartanák a hasonló elveken alapuló egyéb akciókat is kifejezetten gyermekek számára, vagy a cukrászdák körében.

Emellett sokan tartanák fontosnak a vendégkör szemléletformálását is, ugyanis nem csak az okoz kellemetlenséget, ha a teltház miatt el kell küldeni a vendégeket, hanem a kihasználatlan asztalfoglalás is. A vendéglátók szeretnék, ha a foglalást intéző személy belátná, hogy ha nem mennek el, és erről nem értesítik az egységet, azzal mástól veszik el a lehetőséget.

Székely Sarolta

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!