3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nők vagy férfiak vásárolnak többen a neten, melyik napszakban rendelnek az emberek az online áruházakból, milyen termékeket rendelnek a leggyakrabban a vásárlók? Többek között ezek is kiderültek a GKI Digital most közzétett elemzéséből.

Magyarországon az online vásárlás évek óta töretlenül fejlődik, mely keresleti és kínálati oldalon is komoly kihívások elé állítja a szereplőket. Az internetes vásárlás népszerűségét mi sem mutatja jobban, hogy év végére az online vásárlók száma meghaladja a 2,3 millió főt, áll a GKI Digital megállapításai között. A vásárlók nagyobb része nő, ők bonyolítják le a tranzakciók 53 százalékát. Értelemszerűen a férfiak a vásárlások 47 százalékát intézik.

Noha azt hihetnénk, hogy az internetes vásárlás fiatalos dolog, a statisztikák ezt nem támasztják alá. Az még nem is meglepő, hogy a 18 év alattiak részaránya csupán 3 százalék, hiszen ők nem rendelkeznek saját jövedelemmel, az már érdekesebb, hogy a 18 és 29 év közöttiek az összes tranzakciónak csupán 15 százalékát bonyolítják, különösen annak fényében, hogy az 50 év felettiek állnak ezzel szemben a vásárlások 35 százalék mögött.

Míg a kor esetében a „prekoncepciók nem érvényesülnek”, az iskolázottságnál már inkább állhat az az elterjedt vélekedés, hogy a képzettebb emberek nyitottabbak az újabb módszerek – már ha az online vásárlást még szabad annak nevezni – iránt. A vásárlók fele rendelkezik a GKI adatai szerint felsőfokú végzettséggel, míg a 37 százalékuk középfokú végzettséggel bír. A kor és az iskolázottság alapján már nem meglepő, hogy a vásárlók kétharmada dolgozik, és 16 százalékuk nyugdíjas, miközben a tanulók aránya mindössze 5 százalék. Ez utóbbi egyébként megegyezik a kismamák arányával.

A napon belüli online rendelések leadására csak kismértékben van hatással az ügyfélszolgálat elérhetősége, sokkal inkább a napi teendőinkhez igazodva szeretünk vásárolni. A webáruházakban leadott rendelések száma jellemzően reggel 8 és 10 óra, valamint 18 és 20 óra közötti időszakban csúcsosodik ki.

A tipikus online vásárló többször is költ az internetes áruházakban, a többségük (56%) évente legalább hatszor szerez be ilyen módon termékeket. 83 százalékuk a fél napját a neten tölti, és négyből hárman utánvétellel szeretnek fizetni.

Ami az áruházakat illeti, a kínálati oldalon a fogyasztói szokások változásával az elérhető logisztikai, fizetési megoldások szerepe egyre nagyobb hangsúlyt kap a jövőben, miközben a marketing eszközök alkalmazására is kiemelt figyelmet fordítanak a hazai e-kereskedők. Fizetés tekintetében a vásárlók döntő többsége még mindig a készpénz alapú, utánvétes átvételt részesíti előnyben. Az online fizetési megoldások használata még kevésbé elterjedt a hazai internetes vásárlók körében, azonban e megoldások szerepe és fontossága a jövőre nézve rendkívül meghatározó.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!