2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A börgöndi Alba Airport repülőtér tervezett 2010. évi nyitása után a ferihegyi költségek feléért tudja majd kiszolgálni az utasokat, és már napi egy járat működtetésével évi kétmilliárd forinttal növelheti a főváros idegenforgalmi bevételét - egyebek mellett ezt tartalmazza a Galla Gábor, a Magyar Turizmus Zrt. korábbi vezérigazgatója, a Tourconsult turisztikai tanácsadó cég ügyvezető igazgatója által készített elemzés.

Azzal, hogy a például a Ryanair légitársaság két hónapra felfüggeszti budapesti járatait, összességében egymilliárd forint turisztikai bevételkiesést eredményez. Ha csak napi egy járat száll le Börgöndön, akkor a főváros évi kétmilliárd többlet turisztikai bevételhez jut, amiből az áfa-befizetés 346 milliót, az iparűzési adó 34 milliót, míg az idegenforgalmi adó 58 millió forintot tesz ki. A bevételek, illetve adóbefizetések a járatszám emelkedésével arányosak.

Induláskor közvetlenül közel 300, közvetve további 120 embernek ad majd munkát a börgöndi repülőtér. Nemzetközi tapasztalatok szerint minden egymillió légi utas közel ezer közvetlen munkahelyet teremt, így 2015-re az Alba Airport közel 2 ezer embert foglalkoztathat.

A IATA Airport and Air Navigation Charges Manual információi alapján Közép-Európában az egy utasra vetített repülőtéri költség 20-27 euró között változik. Ferihegyen 24,64 euró az egy utasra jutó költség, tehát a régió átlagának felel meg. A diszkont és a charter légitársaságok ezt túl magasnak tartják, így a felére kell és lehet csökkenteni ahhoz, hogy az új repülőtér vonzó legyen a számukra. Ez úgy érhető el, hogy a legmodernebb technológiát építik be a kiszolgáló rendszerekbe.

Az Alba Airportot egyórás vezetési idővel, autóval 1,8 millió ember érheti el. Másfél órás elérési időt tekintve már 3,6 millió ember lehet potenciális utas. Az elemzés azt prognosztizálja, hogy az indulást követő ötödik évben - 2015-ben - az utaslétszám eléri az 1,5 milliót, ami a ferihegyi forgalom 20 százaléka.

A jelenlegi tervek szerint a repülőtér építése jövőre kezdődik meg, mondta el korábban az mfor.hu-nak Stalmayer Róbert, az Alba Airport igazgatója.

MTI/
Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!