1p

Karácsony után a boltok többsége általában kicseréli a nem megfelelő ajándékokat, de kötelezettsége csak akkor van a kereskedőnek, ha hibás a termék - hívta fel a figyelmet Kispál Edit, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének (FEOSZ) szóvivője az M1 aktuális csatornán hétfőn.

A nyugtára, számlára mindenképpen szükség van, és a ruhaneműknél a címkét nem szabad kivágni, de a cserének az nem lehet akadálya, hogy az eredeti csomagolást kibontották, ha a termék sértetlen - hangsúlyozta a szóvivő.

Az internetes vásárlásnál többletjogok illetik meg a vevőket, az egyik legfontosabb a 14 napos, indoklás nélküli elállási jog. A kereskedőnek a hozzá visszajuttatott termék vételárát, illetve a kiszállítás költségét vissza kell fizetnie, ugyanakkor a visszaküldés költsége a vásárlót terheli - ismertette Kispál Edit.

Az a meglepő, ha valami nem Star Wars-os


Ha egy műszaki cikkről kiderül, hogy hibás, és a vásárlástól számított három munkanapon belül visszaviszik, akkor a kereskedő köteles azt kicserélni, a vevőnek nem kell a javítást elfogadnia. Olyan jogszabály viszont nincs, hogy a három munkanapon belül visszavitt terméknek vissza kell adni az árát - mondta el a FEOSZ szóvivője.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!