2p

A legnagyobb magyar használtautós adatbázist üzemeltető oldal szerint rájöttünk, hogy a dízelmotorok karbantartása jelenleg többe kerül, mint az általuk elérhető üzemanyag-megtakarítás.

Míg 2013 elején még majdnem kétharmad-egyharmad arányban kerestek dízeles, illetve benzines személyautókat a potenciális vevők, idén augusztusban először fordult elő, hogy a benzines keresések meghaladták a dízelmotorra történő kereséseket – derül ki a Használtautó.hu adataiból. A tendencia, amely már jóval az egy évvel ezelőtti dízelbotrány kirobbanása előtt megkezdődött, várhatóan töretlenül folytatódik tovább a jövőben is.

"Úgy tűnik, az elmúlt 5-6 év sok autótulajdonost ébresztett rá arra, hogy a mai dízelmotorok a magasabb szervizköltségeik miatt nem feltétlenül gazdaságosabbak a hagyományos benzineseknél– magyarázza Fodor László, a portál szakértője. – Az elmúlt években rengeteg ellenőrizhetetlen előélettel rendelkező, a valóságban akár több százezer kilométert is lefutott dízeles autó került az országba. Ezek új tulajdonosai sok esetben már megtapasztalhatták a saját pénztárcájukon, hogy milyen váratlan költségekkel járhat egy korszerű dízelrendszer felújítása."

Nem véletlen tehát, hogy míg 2013-ban az importált használtautók 66 százaléka dízelüzemű volt, az idei év első felére ez az arány 55 százalékra csökkent. Annak ellenére történt mindez, hogy a használtan behozott autók körében felülreprezentáltak a zömében dízelhajtású felső-középkategóriás és családi autók.

A forgalomba helyezett új autók körében a benzines autók mindig is többségben voltak, ám a dízelautók aránya itt is folyamatos csökkenést mutat: míg 2013-ban még a forgalomba hozott új autók 46 százalékát képviselték, tavaly év végére ez az érték 42 százalékra csökkent a piac növekedése mellett.

"A jelenlegi nyomottabb üzemanyagárak mellett jelentősen csökken a dízelautók fogyasztási előnye, vagyis komolyabb olajárrobbanás nélkül (melynek a következő években kicsi az esélye) várhatóan tovább eshet majd a dízelautók népszerűsége. Ennek mértéke persze kategóriánként jelentősen eltér majd, hiszen például a nagyobb tömegű és teljesítményű autóknál vagy a terepjáróknál továbbra is kevésbé jó alternatíva a benzinhajtás." – vélekedik Fodor.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!