2p

A Dunán hajózó, a magyar fővárost is érintő szállodahajók vendégforgalma folyamatosan nő, a Magyar Turizmus (MT) Zrt. szakértői becslése szerint tavaly elérte a 400 ezer főt; de éleződik a verseny más városokkal, köztük Béccsel és Pozsonnyal - derül ki az MT Zrt. hírleveléből.

A szállodahajók vendégeiről először készített kutatást az MT Zrt. együttműködésben az Edutus Főiskolával és a Dunán mintegy 30 hajóval jelen lévő Viking River Cruises hajóstársasággal.

A felmérésben a dunai hajózáson részt vevő tengerentúli turisták jellemzőinek feltérképezése mellett vizsgálták Budapest, mint turisztikai célpont imázsát és a budapesti turisztikai kínálattal való elégedettséget is. (A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) nem gyűjt adatokat a szállodahajókról, mert ezek a létesítmények nem tartoznak egyik kereskedelmi szálláshely kategóriába sem.)

A kutatás szerint a 3 hétig tartó Amszterdam-Budapest hajóúton évente 100-130 ezer turista látogat el Budapestre a Viking River Cruises-szal, akik a magyar fővárosban átlagosan 2 éjszakát töltenek.

A válaszadók négyötöde szerint Budapest önmagában is jelentős vonzerővel bír. Azt, hogy Budapest is az útvonal része, a válaszadók 59,1 százaléka nagyon fontosnak vélte utazási döntése során.

A megkérdezettek túlnyomó része, több mint 89 százaléka még nem járt korábban Budapesten, így fontos volt nekik, hogy a magyar főváros a hajóút utolsó állomása volt. Ezen kívül a város szépségét, történelmét és magyarországi rokoni kapcsolataikat említették a vendégek. Ötös skálán legalább 4,5-ös átlagot ért el a város atmoszférája, a kulturális programok, a tömegközlekedés és a vásárlási lehetőségek.

A felmérésben részt vevők 99,7 százaléka ajánlaná a budapesti utazást barátainak, ismerőseinek, 70 százalékuk úgy nyilatkozott, hogy a budapesti élmények a vártnál jobbak voltak.

A kutatásban részt vettek döntő többsége a 60 év feletti korosztályt képviselte, több mint 90 százalékuk felsőfokú végzettségű. Az utasok több mint 80 százaléka nyugdíjas, és átlagon felüli jövedelemmel rendelkezik.     

A vendégek több mint 70 százaléka az USA-ból, 23 százaléka Kanadából, 3,4 százaléka Ausztráliából, közel 2 százaléka pedig az Egyesült Királyságból érkezett.

Az utasok a jól költő szegmenshez tartoznak: a budapesti, hajón kívüli költés átlagosan fejenként 30 ezer forintra rúg a hajón kívül töltött idő rövidsége és a hajón biztosított ellátás ellenére.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!