3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Folytatódik az alágazati egyeztető bértárgyalás hétfőn a közúti személyszállítási közlekedésben érintett szakszervezetek - a Közúti Közlekedési Szakszervezet, az Autóbusz-közlekedésben Dolgozók Uniója, a Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége, a Liga Közlekedési Szakszervezetek Szövetsége - illetve a munkáltatói oldalt képviselő Közúti Közlekedési Vállalkozások Szövetsége (KKVSZ) között.

Korcsolayné Kovács Krisztina, a Volán társaságoknál a 23 ezerből 13 ezer dolgozót tömörítő Közúti Közlekedési Szakszervezet (KKSZ) elnöke elmondta, hogy az egyeztetésen tárgyaló szakszervezetek igénye 8 százalékos béremelés és a munkavállalónként további évi 60 ezer forint bérenkívüli juttatás. Ezzel szemben a munkaadó javaslata 5-5,5 százalékos jövedelemnövelés.

A reprezentatív szakszervezet elnöke közölte: nem tudják elfogadni, hogy a munkáltató csak jövedelemfejlesztést ajánl, béremelést nem. A szakszervezetek elsősorban bérfejlesztésről és nem jövedelemről szeretnének tárgyalni, mivel a bér szolgál alapjául a táppénznek, a nyugdíjnak, a szabadság idejére járó kifizetésnek. Ha nem lesz kötelezően bérfejlesztés a területen, akkor a munkavállalók rosszabbul járnak. A szakszervezet vezetője pozitívumként értékelte, hogy a munkáltatói és munkavállalói oldalon egyaránt is erős az ágazati szintű megállapodás igénye.

A KKSZ elnöke úgy vélekedett, hogy a tárgyalások további menetében meghatározó lesz, hogy a munkáltató tud-e váltani eddigi elképzelésében, és a bérajánlatot is tesz a jövedelemnövelés részeként.

Korcsolayné Kovács Krisztina utalt arra, hogy több konkliktusos helyzet van a Volán-társaságok területén. A bértárgyalás mellett foglalkozni kell az áfa-törvény változtatásával előállt helyzettel is, vagyis a dolgozók és családtagjaiknak járó szabadjegy után a társaságoknak áfá-t kell fizetniük, ami többszáz millió forint terhet jelentene a társaságoknak. A KKSZ azt kérte a közlekedési miniszternek és a pénzügyminiszternek egyaránt elküldött levelében, hogy állítsák vissza a korábbi jogszabályi környezetet, és továbbra is áfa-mentes legyen a szabadjegy.

A KKSZ elnöke jelezte, hogy a munkáltató kezdeményezésére elindultak az alágazati kollektívszerződés módosításáról is tárgyalások. A munkáltató a munkaidőkedvezményt a Munka Törvénykönyve szerint kívánná rögzíteni a kollektív szerződésben. Az érvényben lévő  kollektív szerződésben a Munka Törvénykönyvénél a munkavállaló számára kedvezőbb szabályozás van.

Tárgyalás kezdődik az autóbuszvezetők munka- és pihenőiejéről is, mert a közlekedési törvény változtatása ezt a területet is érintő módosítást igényel. A KKSZ elnöke szerint a tárgyalásokon alapvető fontosságú a munkavállalói oldal összefogása.

Dénes András, a KKVSZ főtitkára elmondta: a munkáltató továbbra is jövedelemfejlesztésben kíván megállapodni alágazati szinten, a társaságoknál a helyi bérmegállapodásban konkretizálhatják a bér illetve az egyéb jövedelem megoszlását a helyi lehetőségek függvényében.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!